گوگل به دنبال سیستم هوش مصنوعی بهتر MUM

    کد خبر :849479
گوگل به دنبال سیستم هوش مصنوعی بهتر MUM

گوگل روز گذشته اعلام کرد که از پیشرفت‌های عرصه هوش مصنوعی شامل فناوری جدیدی به نام Multitask Unified Model (MUM) برای بهبود جستجوی Google استفاده خواهد کرد. در رویداد Search On گوگل، این شرکت ویژگی‌های جدیدی از جمله قابلیت‌هایی که از فناوری MUM برای جستوجوی بهتر استفاده می‌کنند را به نمایش گذاشت؛ در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا شوید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–یکی از ویژگی‌هایی که در حال راه‎اندازی است «Things to know» یا «چیزهایی که باید بدانید» نامیده می‌شود؛ این ویژگی بر سهولت درک موضوعات جدیدی که افراد در جستجوی آن‌ها هستند تمرکز دارد. همچنین چگونگی جستوجوی افراد در موضوعات مختلف توسط این ویژگی درک می‌شود و سپس جنبه‌هایی از آن موضوع را که افراد به احتمال زیاد در ابتدا تمایل به مشاهده آن دارند، به جستجوکنندگان وب نشان می‌دهد.

گوگل این طور توضیح داد که به عنوان مثال، اگر شما به دنبال «نقاشی اکریلیک» بودید ممکن است «مواردی را که باید بدانید» مانند نحوه شروع کار با نقاشی، آموزش گام به گام یا سبک‌های مختلف نقاشی اکریلیک، نکاتی در مورد نقاشی اکریلیک، نحوه تمیز کردن رنگ اکریلیک و مواردی از این قبیل را برای مطالعه پیشنهاد دهد.این ویژگی در ماه‌های آینده منتشر می‌شود اما گوگل خاطر نشان می‌سازد که در آینده با استفاده از فناوری MUM گسترش می‌یابد تا به کاربران وب کمک کند درک عمیق‌تری از موضوع، فراتر از آنچه که فکر می‌کردند به دنبال آن هستند، داشته باشند؛ مانند «نحوه ساخت نقاشی اکریلیک با وسایل خانه».

این شرکت همچنین در حال توسعه روش‌های جدیدی است که به کاربران وب کمک می‌کند جستجوهای خود را بدون نیاز به شروع مجدد با جستجویی جدید، بهبود داده و گسترش دهند. در ادامه مثال نقاشی اکریلیک این طور اذعان شد که موتور جستوجویGoogle  ممکن است شما را به مطالعه اطلاعات مربوط به تکنیک‌های خاص نقاشی مانند ریختن گودال یا کلاس‌های هنری که می‌توانید در آن شرکت کنید، توصیه کند. سپس می‌توانید یکی از آن موضوعات جانبی را بزرگنمایی کرده تا یک صفحه از نظر بصری غنی از نتایج جستجو و ایده را از سراسر وب شامل مقالات، تصاویر، فیلم‌ها و موارد دیگر مشاهده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید