گلکسی اس 9 پلاس به سنسور IMX345 مجهز خواهد شد

    کد خبر :218253

اطلاعات به‌دست آمده، به عرضه گوشی پرچم‌‌دار گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی IMX345 سونی اشاره دارد.

مدتی پیش، جعبه‌ی گلکسی اس 9 فاش شد و گمان می‌رود کهکشانی‌های جدید سامسونگ به دوربین با اندازه دهانه لنزی متغیر مجهز باشند؛ آن‌طور که اعلام شده بود، اندازه دیافراگم لنز دوربین بین F1.5 و F2.4 متغیر است. شایعات حاکی از آن است که پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ با سنسور تصویر ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری «پیکسل دوگانه» همراه خواهند شد.

اطلاعات منتشر شده توسط افشاگر معروف محصولات سامسونگ، حاکی از آن است که شرکت کُره‌ای گوشی‌ پرچم‌دار گلکسی اس 9 پلاس را با سنسور IMX345 سونی ارائه خواهد داد؛ سنسور مذکور، ۱/۲.۵۵ اینچی است و اندازه مشابهی‌ با سنسور مورد استفاده در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ دارد. با این‌حال، اطلاعات فاش شده در وب‌سایت رسمی سامسونگ، حاکی از آن است که سنسور جدید، قادر است ویدیوهایی با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند؛ در این حالت، رزولوشن ویدیوها به 1080p Full HD خواهد رسید.

اطلاعات به‌دست آمده پیرامون سنسور مورد استفاده در گلکسی اس ۹ پلاس، توسط شایعه‌پردازان دیگری نیز منتشر شده بود. با این‌حال، سونی هنوز سنسور مذکور را به صورت رسمی معرفی نکرده است؛ به همین جهت، این اطلاعات را نمی‌توان تأیید کرد. صرف‌نظر از سنسور مورد استفاده، باید گفت که مدل ۶.۲ اینچی گلکسی اس ۹ به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد؛ این در حالی است که جانشین گلکسی اس ۸ از یک دوربین استفاده می‌کند.

سامسونگ برای عرضه‌ی پرچم‌داران جدیدش به بازار و تبلیغ آنها از شعار تجاری «The Camera. Reimagined» استفاده خواهد کرد؛ این عبارت در دعوت‌نامه‎‌ی رسمی برای معرفی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس 9 پلاس استفاده شده است و به عملکرد متفاوت پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ در زمینه عکاسی اشاره دارد.

علاوه‌بر بهبود دوربین، مدتی پیش اعلام شد سیستم «اسکن هوشمند» برای احراز هویت کاربران توسعه یافته است و به همراه جانشین گلکسی اس ۸ ارائه می‌شود؛ این سیستم به تشخیص چهره و حسگر تشخیص عنبیه چشم وابسته خواهد بود و به همین جهت، عملکرد قابل‌قبولی در تمامی شرایط نوری دارد. ضمن اینکه حسگر اثرانگشت، جای‌گیری بهتری در پرچم‏‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ خواهد داشت تا دسترسی به آن ساده‌تر شود؛ به دلیل ابعاد کشیده پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ، دسترسی به حسگر اثرانگشت چندان ساده نیست زیرا سنسور مذکور در کنار دوربین جای گرفته است. با این‌حال، در گلکسی اس ۹، حسگر اثرانگشت به پایین دوربین اصلی منتقل می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ در نیمه ماه مارس (اواخر اسفند) به بازار عرضه شود؛ کُره‌ای‌ها در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند)، اعضای جدید سری «گلکسی اس» را معرفی خواهند کرد. با توجه به شایعات، انتظار می‌رود قیمت پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ نسبت به نسل قبل، افزایش پیدا کند؛ در برخی از بازارهای اروپایی، قیمت گلکسی اس ۹ به بیشتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. در ایالات متحده نیز، قیمت پرچم‌داران جدید سامسونگ از ۸۵۰ دلار آغاز می‌شود.

به گزارش زومیت ، لازم به‌ذکر است که کهکشانی‌های امسال سامسونگ، در دو مدل وارد بازار خواهند شد؛ مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، در ایالات متحده عرضه می‌شوند و نسخه‌هایی که وارد بازار اروپا و آسیا می‌شوند، به تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ با هشت هسته پردازشی مجهز خواهند شد. پردازنده اختصاصی سامسونگ، مدتی پیش رونمایی شد و از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ این تراشه بر مبنای فرآیند پردازش ۱۰ نانومتری سامسونگ توسعه پیدا کرده است. کوالکام نیز تراشه پرچم‌دار جدیدش را در ماه دسامبر ۲۰۱۷ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری معرفی کرد؛ تعدادی از گوشی‌های پرچم‎‌دار در سال جدید میلادی، به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید