سدان لوکس کیا با نام تجاری K8 به ایران می آید/ مشخصات و تصاویر

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۶:۰۱
    کد خبر :1090541

کیا K8 در واقع سومین نسل از کیا کادنزا به حساب می‌آید. کوشاخودرو این خودرو را با پیشرانه هیبریدی به کشورمان خواهد آورد.

کیا کادنزا یکی از سدان‌های بزرگ بازار ایران است که حدود یک دهه پیش در تعدادی بسیار محدود در کشورمان به فروش رسید. سال‌های گذشته، واردات این خودرو به‌دلیل حجم موتور بالا متوقف شده بود اما اکنون نسل جدید آن با نام کیا K8 شانس ورود به بازار ایران را دارد. کوشاخودرو این خودرو را در قالب خودروهای وارداتی جانبازان به کشورمان خواهد آورد.

توسعه فناوری ساخت موتورهای هیبریدی از یک‌ سو و کاهش محدودیت‌های واردات خودروهای مخصوص جانبازان از سوی دیگر، باعث شده خودروهای جذابی در لیست واردات شرکت‌ها قرار بگیرند. کوشاخودرو نیز باتکیه‌بر مزایای این نوع واردات خودرو، محصولاتی نظیر کیا K8 و کیا سورنتو را به سبد خود اضافه کرده است.

کوشاخودرو کیا K8 را وارد کشور می‌کند

کیا K8 سومین نسل کیا کادنزا به حساب می‌آید. نسل نخست این خودرو که در کشورمان حضور دارد، با نام کادنزا و در فاصله سال‌های 2009 تا 2016 تولید می‌شد. این خودرو سال 2016 تغییر نسل را تجربه کرد و نسل دوم آن با نام کیا K7 به بازار عرضه شد. نسل دوم کادنزا یا همان کیا K7 تا سال 2021 روی خط تولید قرار داشت. از سال 2021 تاکنون نیز نسل سوم این خودرو با نام کیا K8 تولید می‌شود.

مشخصات فنی نسل جدید کادنزا چیست؟

همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، پیشرانه K8‌ از نوع هیبریدی یا ترکیبی برقی-بنزینی است. این پیشرانه از ترکیب موتورهای 1.6 لیتری توربوشارژر بنزینی و الکتریکی تشکیل شده است. این 2 پیشرانه در کنار یکدیگر 180 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را در این خودرو برعهده دارد. کیا K8 به لطف پیشرانه هیبریدی خود، فقط 6.1 لیتر بنزین به‌ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی مصرف می‌کند.

کوشاخودرو کیا K8 را وارد کشور می‌کند

موتور هیبریدی

سیستم تعلیق کیا K8 در جلو از نوع مرسوم مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک یا چنداتصاله است؛ بنابراین سواری نرمی را در این خودرو تجربه خواهید کرد. همچنین ترمزهای این خودرو در 4 چرخ از نوع دیسکی هستند. به گفته کیا، از مواد عایق صدا برای عایق‌بندی کابین این خودرو استفاده شده است تا سرنشینان در فضای درونی این سدان، آرامشی بی‌سابقه را تجربه کنند. این خودرو به‌عنوان سدان بزرگ، از نظر امکانات و تجهیزات در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

امکانات و تجهیزات کیا K8 به شرح زیر هستند:

کروزکنترل هوشمند، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد در نقطه کور، هشدار وجود عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، دستیار کمکی راننده در بزرگراه، دستیار پارک ازراه‌دور، استارت موتور دکمه‌ای، نمایشگر 12.3 اینچی، دوربین عقب، تهویه خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار سرنشین عقب، سانروف پانوراما، گرمکن صندلی‌ها، شارژر وایرلس، سنسور باران، نمایشگر نقطه کور، صندوق برقی و دوربین 360 درجه.

کوشاخودرو کیا K8 را وارد کشور می‌کند

کابین خودرو

قیمت کیا K8 هیبرید بسته به امکانات و تجهیزات، بین 27 الی 37 هزار دلار (1.62 الی 2.22 میلیارد تومان) است و می‌توان تخمین زد قیمت نهایی این خودرو برای مشتریان حدود 4 میلیارد تومان باشد. درصورتی‌که کیا K8 با قیمتی کمتر از 5 میلیارد تومان وارد بازار کشورمان شود، بسیاری از سدان‌های وارداتی رقیبی جدی را پیش‌روی خود خواهند دید. البته کیا K8 نمی‌تواند از نظر فنی برتری قاطعی به دست بیاورد اما از نظر ابعاد و امکانات، رقبایش را به دردسر خواهد انداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید