کنسول سونی پلی استیشن 5 پرو رونمایی شد

    کد خبر :1091281
کنسول سونی پلی استیشن 5 پرو رونمایی شد

سونی بالاخره پلی استیشن 5 پرو مورد انتظار را معرفی کرد. این مدل بروزرسانی شده یک نسخه میان نسلی بوده و به عنوان PS5 ارتقا یافته از راه می‌رسد.

بازتاب-پلی استیشن 5 پرو جدیدترین کنسول بازی سونی است که دارای سخت افزار پیشرفته و فناوری جدید نوآورانه بوده و در ادامه به تمامی ویژگی‌های محصول جدید سونی خواهیم پرداخت.

 چه ویژگی خاصی در مورد آن وجود دارد؟

سونی PS5 Pro را برای گیمرها و سازندگان بازی که به عملکرد بیشتری نیاز دارند معرفی کرد. هدف این شرکت ارائه نرخ فریم نرم‌تر، بدون به خطر انداختن وفاداری گرافیکی است. به عبارت دیگر، برخی از عناوین سخت با سرعت 60 فریم در ثانیه با گرافیک بالا اجرا می‌شوند. این به لطف یک GPU ارتقا یافته بوده زیرا سونی وعده 67 درصد واحدهای محاسباتی بالاتر و 28 درصد حافظه سریع‌تر نسبت به PS5 استاندارد را می‌دهد، که امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر برای گیم پلی روانتر را فراهم می‌کند.

این برند حتی قابلیت‌های ردیابی پرتوی PS5 Pro را با سرعت دو برابر یا سه برابر کردن PS5 پایه بهبود داده است. سونی از هوش مصنوعی برای ایجاد ارتقاء تصویر برتر استفاده می‌کند. PS5 Pro از وضوح تصویر فوق العاده پلی استیشن و فناوری یادگیری ماشینی برای افزایش وضوح تصویر استفاده می‌کند. گیمرها اغلب باید بین عملکرد یا کیفیت یکی را انتخاب کنند و مارک سرنی، معمار اصلی پلی استیشن، می‌خواهد این کلید را با پلی استیشن 5 پرو حذف کند.

کنسول سونی پلی استیشن 5 پرو رونمایی شد

 

چه بازی‌هایی برای این کنسول بهینه شدند؟

دسته‌ای از عناوین وجود دارند که برای PS5 Pro بهینه می‌شوند. در ادامه یک لیست وجود دارد:

Alan Wake 2
Assassin’s Creed: Shadows
Demon’s Souls
Dragon’s Dogma 2
Final Fantasy 7 Rebirth
Gran Turismo 7
Hogwarts Legacy
Horizon Forbidden West
Marvel’s Spider-Man 2
Ratchet & Clank: Rift Apart
The Crew Motorfest
The First Descendant
The Last of Us Part II Remastered

 

همچنین انتظار می‌رود بازی‌های بیشتری نسخه‌های پیشرفته‌تری را دریافت کنند که می‌توانند از عملکرد بهتر PS5 Pro استفاده کنند.

 

قیمت و عرضه

سونی قرار است پلی استیشن 5 پرو را از 7 نوامبر 2024 از طریق خرده فروش پیشرو و وب سایت رسمی آن عرضه کند. پیش‌سفارش‌ها در 26 سپتامبر 2024 آغاز می‌شود. این کنسول دارای برچسب قیمت اولیه 699.99 دلار است و شامل یک کنترلر بی‌سیم DualSense، فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی اس اس دی و Astro’s Playroom از پیش نصب شده است. یک نسخه بدون دیسک نیز وجود دارد که به همراه یک دیسک درایو جداگانه فروخته می‌شود.

برای کسب جزئیات جزئیات تکمیلی به سایت پلی استیشن مراجعه کنید. این کنسول یک مدل میان نسلی قدرتمندتر از پلی استیشن 5 تلقی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید