کلاهبردار 12 میلیارد تومانی به کشور برگردانده شد

    کد خبر :1072816
کلاهبردار کشور

مرد شیاد که به بهانه سرمایه‌گذاری از افراد ثروتمند 12 میلیارد تومان کلاهبرداری و از کشور فرار کرده بود از سوی پلیس بین‌الملل به کشور برگردانده شد.

سردار مجید کریمی، رئیس پلیس بین‌الملل در تشریح این پرونده گفت: به درخواست مرجع قضایی مبنی بر پیگرد فردی به اتهام کلاهبرداری، جعل مهر و سربرگ‌های یک شرکت تولید معدنی، فرایند ردیابی، شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و با اقدام‌های حقوقی و پلیسی، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی علیه مشارالیه اعلان قرمز صادر و مراتب به کشورهای عضو سازمان اینترپل نیز منعکس شد.
شاکی پرونده در شکایت خود اظهار داشته بود که متهم به وی پیشنهاد خرید و فرآوری آلومینیوم اکساید داده و از او مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به عنوان آورده در این سرمایه‌گذاری مشترک دریافت کرده بود اما پس از دریافت مبلغ یادشده، همه خطوط تلفن همراه خود را خاموش کرده و از کشور متواری شده بود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه افزود: در فرایند شناسایی و دستگیری این متهم، مشخص شد، وی به اتهام کلاهبرداری در یکی از استان‌های کشور به مبلغ ۷۰۰ هزار درهم امارات نیز تحت تعقیب شعبه دیگری از دادسرای عمومی‌و انقلاب است که در مجموع در دو مرحله مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

سردار کریمی‌خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی برای ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در دستور کار پلیس‌های کشورهای منطقه قرار گرفت و در نهایت متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه در پلیس بین‌الملل فراجا گفت: با هماهنگی صورت گرفته میان پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس کشور مورد نظر، متهم از طریق مرز زمینی به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید