سازوکار سه‌مرحله‌ای وزارت ارتباطات برای بازگشت پول‌های بازار «وس»

کد را بگیر، جزئیات کلاهبرداری را ببین و شکایت کن

    کد خبر :638081

وزیر ارتباطات قول داده بود تا هر جا که توان داشته باشد با کلاهبرداری شرکت‌های خدمات ارزش افزوده مبارزه کند . حتی اگر بگویند او قاتل و فاسد است. همین کار را هم انجام داد و شب گذشته سازوکاری را اعلام کرد که مردم بتوانند با سه حرکت از جزئیات هزینه‌ هایی که شرکت‌های “وس” طی سه سال گذشته روی دست آن‌ها گذاشته‌اند آگاه و از آن‌ها شکایت کنند.

 

عزم وزیر ارتباطات از زمانی برای پایان دادن به «وس» (خدمات ارزش افزوده) جزم شد که حضور ستاره مربع‌ها در صدا و سیما به یک مهمانی تبدیل شد و حتی در نظرسنجی یک برنامه نیز مردم بدون این که خودشان بدانند، به عضویت یک سامانه درآمده و به یک برنامه رای داده بودند. پس از افشاگری از سوی محمدجواد آذری جهرمی، در اسفندماه سال گذشته مبارزه با این قبیل کلاهبرداری‌ها بیشتر شد.

 

وزیر ارتباطات شب گذشته به مردم اعلام کرد با گرفتن کد دستوری #۶*۸۰۰*می‌توانند از چگونگی دریافت هزینه‌های ارزش افزوده که طی این مدت توسط شرکت‌های مختلف از آن‌ها گرفته شده است، آگاهی پیدا کنند.

 

آذری جهرمی در توئیتر خود اعلام کرد که امشب، شب تلخی برای کلاهبرداران است و از مردم خواست برای این که بتواند حق آن‌ها را از این شرکت‌ها بگیرد، با گرفتن این کد از میزان پولی که از آن‌ها دریافت شده آگاهی پیدا کنند. مرحله بعدی که مجموعه وزارت ارتباطات برای افرادی که از طریق این خدمات متضرر شده‌اند بازگشت هزینه‌های اخذ شده است.

 

به گزارش ایرنا ،برای شکایت کافیست یک پیامک رایگان به سرشماره ۸۰۰۷ ارسال کنید تا روند بازگشت هزینه‌هایی که از حساب‌تان کسر شده، به جریان بیفتد و پیگیری شود.

 

با شماره‌گیری این کد می‌توانید ببینید طی سه سال گذشته، شرکت‌های ارزش افزوده چه میزان هزینه بابت خدماتی که شاید از آن‌ها حتی اطلاع هم نداشته‌اید از شما دریافت کرده‌اند. مردم می‌توانند در صورت تمایل، نام شرکت‌ها و مبالغ تفکیکی که از حساب‌شان کسر شده را درخواست کنند تا در قالب پیامک رایگان برای‌شان ارسال شود.

 

ستاره هشتصد مربع کدی است که مدتی قبل سازمان تنظیم مقررات برای قطع پیامک‌های مزاحم خدمات ارزش‌های افزوده و تبلیغاتی اعلام کرد و اکنون نیز عدد ۶ به این کد ussd (ارسال پیام از طریق کد دستوری) اضافه شده و قابلیت این را دارد که به کاربر اعلام کند، برای هر خدمت ارزش افزوده چه میزان پولی از او دریافت شده است. پیگیری این شکایات نیز طبعا در سازمان تنظیم مقررات به عنوان رگولاتوری این حوزه دنبال خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید