کاهش نیم دقیقه ای حرکت قطارها در خط یک
نوبخت تصریح کرد: با تلاشهای انجام گرفته در مدیریت جدید شهری در طی هفتههای گذشته سرفاصله حرکت قطارها در خطوط دو، سه و چهار کاهش یافت و براساس برنامه ریزیهای انجام گرفته با مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال، کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط یک نیز از ۵ دقیقه به ۴ و نیم دقیقه رسید.
به گزارش افکارنیوز، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولین اولویت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است،اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه برون رفت از آلودگی هوا و ترافیک تهران، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری است که به این منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها و خدمات رسانی هرچه بهتر در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با تلاشهای انجام گرفته در مدیریت جدید شهری در طی هفتههای گذشته سرفاصله حرکت قطارها در خطوط دو، سه و چهار کاهش یافت و براساس برنامه ریزیهای انجام گرفته با مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال، کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط یک نیز از ۵ دقیقه به ۴ و نیم دقیقه رسید.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه خط یک متروی تهران شمال شهر پایتخت را به جنوب متصل کرده است، خاطرنشان کرد: این خط با تمام خطوط متروی تهران در ایستگاههای شهید بهشتی، امام خمینی (ره)، دروازه دولت و مولوی تقاطع داشته و همواره حجم بالای مسافر را جابه جا میکند، قطعاً کاهش سرفاصله حرکت قطارها میتواند باعث روان شدن تردد مسافران در این ایستگاهها شود.
نوبخت با بیان اینکه ایجاد این تغییرات در خط یک موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاههای تقاطعی میشود، افزود: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم تعداد اعزام قطار در این خط را افزایش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به موقعیت خط یک و دسترسی آسان آن به حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا و حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و استقبال زیاد شهروندان محترم در روزهای پنجشنبه و مناسبتهای خاص، گفت: با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در تلاش هستیم تا گامی دیگر برای ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان به خصوص در روزهای پایانی هفته که با افزایش تردد خوردهای شخصی همراه هستیم، برداشته شود.