کاهش تعداد پیامک‌های تبلیغاتی

    کد خبر :145307

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش حجم قابل توجهی از پیامک‌های مزاحم تلفن همراه به دلیل راه‌اندازی سامانه شکایت ۱۹۵ خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اعلام فعالیت فاز دوم سامانه رسیدگی به شکایات پیامکی ۱۹۵ نوشت: اکنون این سامانه قابلیت دریافت گزارش‌ پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌های تلفن ثابت و نیز سرشماره‌های ۱۰۰۰،۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ را یافته است.

وی گفت: در یکماه اخیر و با راه اندازی این سامانه و همکاری مردم، حجم قابل توجهی از پیامکهای مزاحم رفع شده‌ است.
پیش از این در فاز نخست این طرح، امکان شکایت از پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌های شخصی ممکن شده بود.

مشترکان موبایل در صورت دریافت هرگونه پیامک تبلیغاتی که باعث مزاحمت آنها می شود می توانند آن را از طریق ارسال پیامک رایگان به شماره ۱۹۵ گزارش دهند. در صورتی که تعداد شکایات از هر پیامک تبلیغاتی قابل توجه باشد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خط ارسال کننده پیامک مزاحم را برای ارسال پیامک محدود می کند.

به این معنی که مشترکانی که از دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی از شماره‌های شخصی شکایت دارند باید شماره تلفنی که پیامک تبلیغاتی از طریق آن ارسال شده است را به صورت *********۰۹ به شماره ۱۹۵ ارسال کنند.

همچنین همانند روال گذشته مشترکان برای دریافت نکردن پیامک انبوه ارسالی از سرشماره‌های تبلیغاتی می‌توانند با شماره‌گیری کد#۸۰۰ * نیز دریافت پیامک تبلیغاتی یا ارزش افزوده را غیرفعال کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید