کامیون هیدروژنی هیوندای HDC-6 Neptune معرفی شد
هیوندای از یک کامیون کشندهی مفهومی جدید با نام HDC-6 Neptune رونمایی کرد که میتواند محصول آیندهی تسلا را به حاشیه براند.
در پی رونمایی اولیهی هیوندای از یک کامیون جدید مفهومی در اوایل ماه، خودروساز کرهای بالاخره در نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی در آتلانتا از مدل HDC-6 Neptune رونمایی کرد. هیوندای این کامیون را برای امتحان کردن شانس خود در بازار خودروهای تجاری آمریکا تولید کرده است. HDC-6 نپتون یک کامیون پیل سوختی هیدروژنی است که در کلاس ۸ کشندههای آمریکا طبقهبندی میشود.
این کامیون نهتنها دارای یک پیشرانهی دوستدار محیطزیست بوده بلکه در طراحی آن از قطار آیرودینامیک معروف استریم لاینر که در دههی ۱۹۳۰ ساخته شده بود الهام گرفته شده است. در طراحی کامیون جدید، هیوندای با طراح صنعتی به نام هنری دریفوس هم همکاری کرده است که سابقهی طراحی قطارهای زیبای راهآهن مرکزی نیویورک را دارد. قسمت جلویی کشنده از یک شیشهی بزرگ تشکیل شده است. این کامیون از آینههای جانبی دیجیتال نیز بهرهمند بوده که میتوانند تصاویر را درون کابین به راننده نشان دهند.
سبک طراحی آرت دکو را در بخش پایینی کامیون نیز میتوان مشاهده کرد، جایی که شاهد جلوپنجرهای بزرگ و کاملا کاربردی هستیم. این جلو پنجره طوری طراحی شده که بهصورت یکپارچه با پلههای دسترسی به کابین دیده میشود و به این ترتیب طراحان موفق به مخفی کردن پلهها شدهاند.
هیوندای هنوز از تواناییهای حرکتی این کامیون مفهومی سخنی به میان نیاورده اما قرار است در کنفرانسی خبری اطلاعات بیشتری از این کشنده را در اختیار رسانهها قرار دهند. تا اینجای کار، سازنده به سلولهای سوختی در این کامیون اشاره کرده است که برای استفاده در کامیونهای سنگین و برای مسافتهای طولانی بسیار مناسب هستند. استفاده از پیل سوختی در کامیون مزایایی همچون شعاع حرکتی بالا، توانایی حمل بار بیشتر و زمان سوختگیری کمتر را بههمراه دارد.
هیوندای در کنار رونمایی از کشندهی HDC-6 نپتون از یک تریلر جدید به نام Nitro ThermoTech هم رونمایی کرد. این تریلر که با همکاری Air Liquid طراحی شده، یک تریلر یخچال است که از سیستم کرایوژنیک (فوق سرماسازی) نیتروژنی استفاده میکند.
هیوندای گفته که این تریلر میتواند بسیار سریعتر از یخچالهای معمولی مواد درون خود را سرد کند و کاملا هم بدون صدا است. این تریلر همچنین دوستدار محیط زیست بوده و در ساخت آن از پنلهای ساندویچی که با پوستهی فیبر پلیمر تقویتشده پوشیده شدهاند استفاده شده است. بهگفتهی هیوندای چنین سازهای وزن کمتری دارد، مقاومت بالاتری را برای دیوارههای یخچال فراهم میکند و راندمان حرارتی بهتری هم دارد