چگونه مدارک خود را به آمریکا ارسال کنیم؟
در سالهای اخیر افراد بسیاری به دلیل موقعیتهای تحصیلی و شغلی مناسب به آمریکا مهاجرت کردند. در بسیاری موارد لازم است مدارک شغلی و تحصیلی بهصورت فیزیکی به کشور مقصد ارسال شود. ارسال مدارک به خارج از کشور با حساسیتهایی بسیاری از قبیل؛ ارسال سریع، تحویل بهموقع، تجربه کافی و غیره روبهرو است.در این راستا میتوانید برای ارسال مدارک به آمریکا، از روشهای زیر استفاده کنید:
1.پست بینالمللی: اگر مدارکتان را بهصورت معمولی و در کمترین هزینه ممکن ارسال کردند، میتوانید از پست بینالمللی استفاده کنید. این روش اغلب زمان بر است و ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا مدارک به مقصد برسند.
2.پست اولویتی: اگر میخواهید مدارکتان در کمترین زمان ممکن به آمریکا ارسال شوند، میتوانید از پست اولویتی استفاده کنید. این روش سریعتر از پست بینالمللی است و معمولاً ظرف چند هفته مدارک به مقصد میرسند.
3.شرکتهای ارسال بینالمللی: شرکتهایی مانند DHL، FedEx و UPS نیز خدمات ارسال بینالمللی ارائه میدهند. این شرکتها اغلب سریعتر و ایمنتر از پست هستند، اما هزینه بیشتری نیز دارند. با استفاده از این روش، معمولاً مدارکتان در عرض چند روز به آمریکا میرسند.
4.دیجیتالی کردن مدارک: یک راه دیگر برای ارسال مدارک به آمریکا، تبدیل آنها به فایلهای دیجیتال است. این روش را میتوانید با استفاده از اسکنر یا دستگاههای دیجیتالی انجام دهید. سپس مدارک را به طور امن از طریق ایمیل یا سرویسهای اشتراکگذاری فایل به مقصد ارسال کنید.
قبل از ارسال مدارک خود، حتماً از دقت و صحت آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین، ممکن است نیاز به تهیه کپی برخی از مدارک باشد، بنابراین قبل از ارسال، از قوانین و مقررات مربوط به ارسال مدارک به آمریکا آگاه شوید.
هزینه ارسال مدارک به امریکا
هزینه ارسال مدارک به امریکا بستگی به چند عامل دارد: ابتدا وزن و حجم مدارک، مبدأ و مقصد را تخمین بزنید و سپس نوع خدمات ارسالی را بررسی کنید و برای دریافت پیشبینی هزینه کلی با شرکتهای ارسالی معتبر مانند DHL ، FedEx و UPS تماس بگیرید. با این کار میتوانید هزینه ارسال را بهطور دقیقتر مشخص کنید.
روشهای ارسال مدارک به آمریکا
برای ارسال مدارک به آمریکا انواع روشهایی وجود دارد که بستگی به شرایط و اولویتها دارد.
ارسال پستی: ارزانترین روش اما زمان بیشتری طول میکشد. باید مدارک را بهدقت محافظت کرد.
حملونقل هوایی: توسط شرکتهایی مانند فدکس و دیاچال سریعتر است؛ اما هزینهاش بیشتر.
خدمات حملونقل دریایی: برای محمولههای بزرگتر اما طولانیتر. معمولاً ارزانتر از روش هوایی.
ارسال با حملونقلکننده: اگر محموله کوچک است میتوان آن را با حملکنندهای به آمریکا ببرد.
بسته به نوع و اندازه مدارک و زمان موردنظر میتوان یکی از روشها را انتخاب کرد. توصیه میکنم ابتدا با شرکتهای حملونقل مشورت کنید.
پست مدارک به آمریکا
ارسال مدارک به آمریکا از طریق پست ممکن است گزینهای اقتصادی باشد؛ اما باید دقت الزامی داشت. برای ارسال پستی مدارک به آمریکا باید مراحل زیر را دنبال کرد:
1.مدارک را در پاکت یا قاب مناسب محصور کنید تا هنگام حملونقل آسیب نبینند.
2.در بیرون پاکت آدرس دقیق فرد یا موسسهای که مدارک برایش ارسال میشود را بنویسید.
3.در صورت امکان از خدمات پستی ثبتشده مانند EMS استفاده کنید تا ردیابی و تضمین تحویل بهتری داشته باشید.
4.مدارک را به نمایندگی مربوطه پست بسپارید و هزینه ارسال را پرداخت کنید.
5.شماره ردیابی پستی را نگه دارید تا از جریان تحویل با خیال راحت باشید.
روشهای بستهبندی مدارک برای ارسال به آمریکا
برای ارسال مدارک به آمریکا، بستهبندی مناسب میتواند تأثیر زیادی در جلوگیری از آسیبدیدن آنها داشته باشد. پیشنهاد میکنم از روشهای زیر استفاده کنید:
♦ استفاده از کاغذها و مواد جاذب برای جلوگیری از حرکت مدارک داخل بسته.
♦ استفاده از پاکتهای محکم کارتنی یا پلاستیکی با ضخامت مناسب.
♦ محافظت مدارک با فوم و مواد نرم پرکننده فضا.
♦ استفاده از نوار بستهبندی یا چسب محکم برای بستهبندی صحیح.
♦ ذکر وزن و محتویات بر روی بسته.
♦ در صورت امکان استفاده از جعبههای چوبی محکم.
♦ حفاظت از برچسبها و آدرس با لمینت یا سلفون.
این روشها میتواند از آسیبدیدن مدارک در مسیر جلوگیری کند. با رعایت موارد ذکر شده میتوان مدارک را بهصورت سالم به آمریکا ارسال کرد.
شرایط و مراحل ارسال مدارک به آمریکا
♦ عدم ورود بعضی مدارک به دلیل محدودیت امنیتی و قانونی.
♦ عدم ارسال مدارک آلوده.
♦ استفاده از شرکتهای مجاز حملونقل.
♦ بستهبندی مناسب مدارک باتوجهبه جلوگیری از خسارت.
♦ ذکر وزن و مشخصات بسته بر روی آن.
♦ ثبت و تأیید مدارک توسط شرکت حملونقل.
♦ پرداخت هزینه ارسال.
♦ تحویل مدارک به شرکت برای انجام کارهای گمرکی.
♦ تحویل بسته به آدرس مقصد و ارائه مدارک تحویل.
♦ دریافت مجوزهای لازم از مقامات گمرکی در صورت حمل مدارک ارزشمند.
در آخر…
شرکت حملونقل همراه دژ ایرانیان یکی از بهترین و مطمئنترین شرکتهای پست بینالمللی در ایران است که میتوان برای ارسال مدارک تحصیلی، شغلی، پزشکی و غیره به آمریکا از آن استفاده کرد. فرقی نمیکند که قصد ارسال مدارک از ایران به کجا را دارید یا میخواهید مدارکی را از دیگر کشورها در اروپا، آسیا، امریکا و غیره ارسال کنید. همراه دژ در کمترین زمان ممکن مدارک شما را ارسال خواهد کرد. هزینه مناسب خدمات، سرعت بالا در ارسال، قابلاعتماد بودن، نیروهای متخصص، سابقه، تجربه و غیره از مهمترین ویژگیهای است که این مجموعه را به یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه حملونقل هوایی بینالمللی است.