چگونه با پیامک های انبوه مزاحم و تبلیغاتی مقابله کنیم؟
حتما برای شما هم پیش آمده که در طول روز مورد هجمه پیامک های تبلیغاتی مزاحم قرار گرفته باشید.
این نوع پیامک ها که در ادبیات سازمان تنظیم مقررات رادیویی به پیامک های انبوه مزاحم و تبلیعاتی مشهور هستند ،از شماره های شخصی اپراتور های مختلف ارسال می شوند.
قطعا به دلیل تنوع این شماره ها امکان بلاک کردن آنها توسط گوشی وجود ندارد و شما ناگزیر به دریافت و تحمل مزاحمت های گاه وبیگاه این نوع پیامک ها هستید.
سازمان تنظیم مقررات در یک سال اخیر تلاش کرده شرایطی را فراهم کند تا هموطنان بتوانند از طرق مختلف نسبت به ارایه گزارش تخلف و مسدود سازی این نوع پیامک ها اقدام نمایند .
در ماه های اول به دلیل فراهم نبود زیر ساخت های لازم این پروسه زمان بر بود ولیکن در هفته های اخیر سرعت بیشتری گرفته است .
شما می توانید با ارسال شماره و عدد ارسال کننده پیامک مزاحم به سامانه رایگان 195 نسبت به مسدود کردن آن اقدام و در حقیقت مالک آن را برای این سوء استفاده و مزاحمت تنبیه کنید.
راه دیگر اینکه به سایت www.195.cra.ir (سایت ثبت و پاسخگویی به شکایات) مراجعه کرده و از طریق این سامانه گزارش خود را اعلام کنید .
گزینه سوم نیز برقراری تماس تلفنی با شماره 195 و اعلام شماره مزاحم پیامکی به اپراتور این سامانه است .
این سامانه همچنین محل ثبت شکایت و اعلام گزارش درباره مشکلات مختلف اپراتور ها، اینترنت، شرکت پست، مخابرات،دفاتر پیشخوان،تشعشعات و… با موضوعات زیر است :
- عدم پاسخگویی اپراتور به درخواست های مشترک
- سرقت کابل
- فعال نشدن سیم کارت در اپراتور جدید
- عدم آنتن دهی شبکه موبایل
- عدم پاسخگویی مناسب به شاکی
- دریافت هزینه بیش از تعرفه
- مدت زمان ارائه خدمات
- قطع ارتباط
- فروش اجباری سرویس
- عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده
و…