چرا گوشی گلکسی S21FE سامسونگ همچنان ارزشمند است

    کد خبر :1086656
چرا گوشی گلکسی S21FE همچنان ارزشمند است

نزدیک به 2 سال از عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S21FE می‌گذرد، تلفن هوشمند قاتل پرچمداری که در سال 2022 رونمایی و عرضه شد.

بازتاب-نه تنها در آن زمان معامله بسیار خوبی به نظر می‌رسید، بلکه باید آن را گوشی برجسته آن سال سامسونگ به حساب آورد. این تلفن هوشمند نه تنها طراحی ساده و جذابی دارد، بلکه مشخصات کلیدی برجسته هم شامل آن شد.

در این مطلب قصد داریم شما را با دلایل ارزشمندی گوشی گلکسی S21FE آشنا سازیم.

طراحی و نمایشگر قابل توجه

یکی از اولویت‌های ما با گوشی‌های هوشمند همیشه طراحی و نمایشگر بوده است. گلکسی S21FE با صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED خود که وضوح +FHD، نرخ نوسازی  120 هرتز و HDR10+ را ارائه می‌دهد جذاب است. بنابراین تماشای فیلم یا سریال همیشه یک تجربه خوشایند است. سامسونگ همچنین به خاطر پنل‌های AMOLED خود شناخته شده بده و هر جنبه‌ای از سایز، وضوح و روشنایی آن برای ما تقریباً عالی بوده است.

ما طرفدار زیاد نمایشگرهای بلند نیستم زیرا این گوشی‌ها همیشه برای دستان ما بزرگ و حجیم هستند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند پریمیوم نیز بسیار سنگین شده‌اند و اغلب به مرز 200 گرم نزدیک می‌شوند یا از آنها فراتر می‌روند. به لطف بدنه عقب پلاستیکی و طراحی باریک و سبک، Galaxy S21 با وزن 177 گرم احساس سبکی و راحتی در دست گرفتن دارد. ضخامت آن تنها 7.9 میلیمتر است، بنابراین باریک‌ترین نیست، اما وزن و سایز آن جذاب محسوب می‌شود.

ثبات در عملکرد

گلکسی S21 FE بدون شک در این مرحله کمی قدیمی بوده و ما خرید آن را در سال 2024 به مخاطبان توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه سامسونگ فروش دیوانه وار دیگری داشته باشد. بازی یک علاقه است اما بازی با گوشی هرگز برای ما جذاب نبود. بنابراین، زنگ‌ها و سوت‌های جدیدترین پردازنده‌های برتر هرگز یک اولویت فوری نبودند. به بیان ساده، Exynos 2100 یک پردازنده ارزنده محسوب می‌شود.

شما هیچ مشکل آشکاری پیدا نخواهید کرد و توانایی خوبی در اجرا برنامه و بازی دارد. البته تولید حرارت دارد و این موضوع در فصل تابستان برای هر گوشی پیش می‌آید. پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ نیز ناامید کننده نیست و S21FE تا اندروید 15 قابل ارتقا خواهد بود. متأسفانه، سری S21 به طور کلی ویژگی‌های هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی OneUI 6.1 دریافت نکردند، اگرچه همه جنبه‌های دیگر رابط کاربری را دارند.

ما هنوز به Samsung DeX و سایر ویژگی‌های کیفیت زندگی که اغلب استفاده می‌کنیم دسترسی داریم. پس از گذشت تقریباً 2 سال، گلکسی S21FE از قدیمی شدن رنج نمی‌برد، حداقل در حال حاضر.

چرا گوشی گلکسی S21FE همچنان ارزشمند است

دوربین همه کاره

ما معتقدیم که بهترین دوربین همیشه دوربینی است که در دست دارید و با وجود داشتن سیستم دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی، S21FE کار خود را به خوبی انجام می‌‌دهد. تصاویر و ویدئویی که گلکسی S21FE ارائه می‌دهد قابل تحسین است. با توجه به قیمتی که این دستگاه دارد، لنز تله فوتو و فوق عریض آن بسیار ارزشمند تلقی می‌شود. بنابراین چه در بخش دوربین عقب و چه در جلو، این تلفن هوشمند گزینه قابل توجهی بوده که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

کاملا بی نقص نیست

شارژ سریع سیمی 25 واتی واقعاً ضعیف است و بسته باتری 4500 میلی آمپرساعتی آن در حالی که مناسب بوده، یک روز هم دوام نمی‌آورد. ممکن است روزهایی باشد که S21 FE دو یا چند بار نیاز به شارژ داشته باشد. در حالی که عملکرد تراشه اگزینوس آزاردهنده نیست، بازده ضعیف باتری را نمی‌توان نادیده گرفت. همانطور که دوربین‌های این گوشی توانایی دارند، باز هم چیزهای بیشتری باقی می‌ماند.

عملکرد دوربین آن در نور کم به ویژه بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن است. با تمام ویژگی‌هایی که این گوشی دارد، بدون شک باید گلکسی S21FE را ارزشمند دانست.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حسین گفت:
    موافقم ۱
    مخالفم ۷

    من این گوشی رو دارم و اصلا ازش راضی نیستم. علاوه بر ضعف باتری که خیلی زود خالی میشه، LED هم مشکل داره و در موارد مختلفی قاطی می کنه. در نتیجه به راحتی نمیشه باهاش تایپ و یا بازی کرد. واقعا آزار دهنده است.

    1. مهتاب جهاندار گفت:
      موافقم ۴
      مخالفم ۱

      بستگی به استفاده شما هم داره یعنی انگار گوشی رو بروز نگه ندارید، نگهداری مناسبی از نظر نرم افزاری انجام نشه، قطعا گوشی بعد مدتی کارکرد خودشو از دست میده. شما قطعا نباید بازی های زیادی روی گوشی نصب کنید، همیشه برنامه ها رو بروز نگه دارید و همیشه گوشی رو در شارژ باقی نزارید تا موجب کاهش عمر باتری بشه. در کل استفاده درست هم نقش داره در داشتن یک گوشی خوب.

  2. Sgh گفت:
    موافقم ۱
    مخالفم ۱

    فقط S23

  3. محمد گفت:

    من این گوشی دارم البته با سی پی یو اسنپ دراگون از عملکردش به صورت کلی راضی هستم ولی متاسفانه دو ایراد اساسی دارد اول که صفحه ان داینمیک نیست یعنی یا کلا ۱۲۰ هرتز است یا ۶۰ هرتز که همین مصرف باتری را به شدت بالا برده با این که من در قسمت سیو باتری تنظیم کردم دائم روی ۶۰ هرتز باشد ولی بیش از یک روز باتری شارژ ندارد که البته فست شارژ در ۴۰ دقیقه ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ میکنه ولی خوب همیشه شارژر با خودمون نیست نکته دوم حساسیت به شارژر هست که باز هم برمیگرده به داینامیک نبودن صفحه نمایش و مصرف بالا به طوری که وقتی گوشی در شارژ هست حساسیت تاچ و حسگر اثر انگشت به شدت میاید پایین و آزار دهنده می شود ولی با این حال با این قیمت ارزنده هست

دیدگاهتان را بنویسید