چرا برخی واردکنندگان خودروهای چینی اصرار دارند گنجشک را جای قناری به مردم بفروشند؟

    کد خبر :1076828
گنجشک به جای قناری

برآورد مجموع آمار واردات خودرو ظرف سه سال و در دوره جدید که اجازه ورود ماشین‌های خارجی به کشور داده شد، در بهترین حالت 13‌هزار دستگاه ‌‌است‌‌. در سال اول که فقط چینی‌ها حاکم بلامنازع بازار وارداتی‌ها بودند و سال بعد به تدریج و با سختی کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها هم آمدند، شاید یک خط در میان یک خودروی اروپایی هم به چشم بخورد‌ اما در این میان ‌عجایبی هم به چشم می‌خورد چرا که برخی واردکنندگان خودرو های چینی اصرار دارند گنجشک را جای قناری به ملت بفروشند.

به طور مثال شرکتی که حاضر نیست زیر بار برود ماشینی که وارد کرده برای کشور چین است و با داشتن رگه اروپایی، ماشین اروپایی محسوب نمی‌شود. یا شرکتی که نسخه قدیمی یک خودرو را وارد کرده است.

در این میان برخی واردکنندگان و مونتاژکاران چینی سعی دارند تا با سوار شدن بر موج بازار مکاره خودرو ایران، محصولات چینی را با رنگ و لعاب اروپا و ژاپن به مردم بفروشند.

نیسان قشقایی 2023

نسل دوم نیسان قشقایی وارد شد!

این روزها همه درباره ورود نیسان قشقایی جدید به ایران صحبت می‌کنند اما باید به این نکته اشاره کرد که نمونه های از نسل دوم این خودرو سال قبل به کشور وارد شد. زمستان پارسال اعلام شد قرار است نسل سوم این خودرو به ایران بیاید اما حالا مشخص شد نسل دوم آمده که از سال 2014 تولیدش در چین آغاز شده و تا امروز تنها با چند تغییر جزئی تولید می‌شود. این خودرو درواقع محصول جوینت ونچر نیسان-دانگ‌فنگ است و در کشور چین به تولید می‌رسد. این موضوع اساسا ایرادی ندارد اما مانور روی ژاپنی بودن و نسل جدید این خودرو عجیب است.

جتا وارداتی

جتا آلمانی نیست

جتا VS5 یکی دیگر از وارداتی‌های جدید است که حتی در تبلیغات بیلبورد آن در سطح شهر بیشتر به آلمانی بودنش اشاره شد تا چینی بودن این خودرو. اگر ماشین چینی ایرادی ندارد چرا شرکت‌های واردکننده به مخاطبان تلقین می‌کنند این خودرو آلمانی است. قصه جتا دو‌رگه چینی- آلمانی هم به این شرح است؛ جتا وی‌اس۵یک کراس‌اوور کامپکت است که به‌طور مشترک توسط گروه فاو و ‌ فولکس‌واگن برای برند انحصاری چینی خود، جتا، توسعه یافته و توسط فاو-فولکس‌واگن، سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت از سال ۲۰۱۹ تولید می‌شود.

به نوشته هفت صبح؛ در واقع شرکت جتا، حاصل همکاری فولکس‌واگن آلمان و فاو چین است. اما به این بخش چینی بودن خودرو اشاره نمی‌شود. از سال ساخت این خودروی وارداتی که 2019 هم بگذریم. یعنی 5 سال قبل! در واقع باید بگوییم این خودرو اصلا به هیچ عنوان آلمانی نیست و انگار چینی‌ها تاکید دارند این خودرو که برای یک شرکت چینی به نام جتا است، تحت عنوان آلمانی به ایرانی‌ها فروخته شود. خاطره بورگوارد و بایک موتورز با این روش در اذهان تداعی می‌شود.

نیسان ترا وارداتی

نیسان ترا وارد نمی شود…!

روزی که ترا رونمایی شد، همه به آن عنوان نیسان دادند و برخی گفتند در این خودرو بخاطر تحریم ها از لوگوی نیسان استفاده نشده و قرار است با برند جدید داخلی عرضه شود.

اما واقعیت اینست که نیسان ترا واقعی با متریال کابین و قلب تپنده متفاوت دربازار های جهانی عرضه می شود درحالیکه نیسانی که به دست ملت بخت برگشته ایرانی می رسد به مراتب استاندارد و کیفیت پایین تری دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید