چرا نباید گوشی آیفون خود را بیش از 80 درصد شارژ کنیم؟

    کد خبر :1076748

آیفون 15 می‌تواند به شما کمک کند تا باتری خود را با شارژ نکردن کامل شارژ کنید و سایر آیفون‌ها را هم نباید به شارژ بیش از 80 درصد برسانید.

بازتاب-آیفون 15 گوشی نسل فعلی اپل اطلاعات دقیق‌تری درباره باتری در بخش باتری و برنامه تنظیمات ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جدید، گزینه‌ای برای محدود کردن حداکثر شارژ باتری به 80 درصد از ظرفیت کل است تا به باتری عمر کلی بیشتری بدهد.

به جرات می‌توان گفت که محدود کردن شارژ به حداکثر 80 درصد راه خوبی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شما است. باتری‌های لیتیوم یونی که در اکثر گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، به مرور زمان تحلیل می‌روند و این روند در اثر گرما و حرارت تسریع می‌شود. جیمز هرمان، بنیانگذار MobileTech Addicts بیان داشت:

چرخه‌های شارژ کامل با محدود کردن شارژ به 80 درصد، می‌توانید میزان گرما و استرس روی باتری خود را کاهش دهید.

این یک معماست. شما می‌خواهید باتری تا زمانی که ممکن است قبل از تعویض آن دوام بیاورد، اما بهترین راه برای انجام این کار آن است که باتری را فقط تا 80 درصد شارژ کنید. فرض کنید باتری گوشی شما به طور معمول حدود ده ساعت دوام می‌آورد. با محدود کردن شارژ باتری به 80 درصد، تنها 8 ساعت دوام خواهد آورد. بسیاری این پرسش برای آنها به وجود می‌آید آیا ارزش دارد عمرباتری کمتری با محدود کردن درصد شارژ داشت، در پاسخ باید گفت بله. اگر عمر باتری اصلی گوشی شما افزایش یابد قطعا مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده خواهید کرد و نیازی نیست به تعویض گوشی بپردازید اما اگر محدودیتی اعمال نکنید با فرسوده شدن باتری، گوشی خود را هم از دست خواهید داد.

چرا نباید گوشی آیفون خود را بیش از 80 درصد شارژ کنیم؟

محدود کردن شارژ گوشی برای باتری حیاتی است

یکی از کارشناسان صنعت می‌گوید:

بیشتر کاربران باید تنظیمات پیش‌فرض را حفظ کنند و از تمام ظرفیت باتری خود برای استفاده در طول روز استفاده کنند. تمام شدن شارژ از یک باتری ضعیف‌تر ناخوشایندتر است. چیزی که واقعا باتری‌های لیتیومی را سریع‌تر تحلیل می‌برد، دمای شدید و زمان صرف شده در حالت شارژ بالا یا پایین است.

 

محدود کردن شارژ مفید است زیرا باتری گوشی‌ها از پر یا خالی بودن کامل متنفرند و همچنین در هنگام شارژ بیش از 80 درصد در حالت داغ آسیب می‌بینند. به همین دلیل است که شارژرهای سریع تا 80 درصد انرژی را به باتری منتقل می‌کنند و سپس تا 20 درصد نهایی سرعت شارژ را می‌کاهند. مایکل کیم، کارشناس باتری و موسس و ویراستار EV Charger Review بیان کرد:

شارژ سریع باتری را بیشتر از شارژ آهسته گرم می‌کند. هنگام خواب نیازی به شارژر سریع در کنار خود ندارید. ما از یک شارژر USB معمولی 5 ولتی استفاده می‌کنیم. آیفون در حال حاضر دارای ویژگی شارژ باتری بهینه شده است؛ عادات شارژ شما را یاد می‌گیرد و باتری را در طول شب روی 80 درصد نگه می‌دارد تا درست قبل از نیاز به آن شارژ را تا 100 درصد شارژ کند.

حتی اگر آیفون 15 ندارید، می‌توانید میانبری ایجاد کنید که وقتی باتری به 80 درصد رسید، یک اعلان ارسال می‌کند تا بتوانید خودتان آن را از شارژر خارج کنید. همچنین می‌توانید با کم کردن نور صفحه نمایش، کوتاه کردن زمان شروع حالت خواب، استفاده از حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، محدود کردن اعلان‌ها و سرویس‌های مکان و قفل کردن تلفن خود در صورت عدم استفاده، عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید.

چرا نباید گوشی آیفون خود را بیش از 80 درصد شارژ کنیم؟

در نهایت، همیشه بین استفاده از گوشی و عدم استفاده از آن، یک موازنه است. مطمئناً، می‌توانید با خاموش کردن بسیاری از ویژگی‌ها، عمر باتری گوشی خود را بهبود بخشید اما در برخی مواقع، خاموش کردن ویژگی‌ها باعث می‌شود حتی حمل یک گوشی بی‌معنی شود.

کاربردی‌ترین توصیه این است که از تنظیمات پیش فرض آیفون استفاده کنید، هرگز در گرما شارژ نکنید، گوشی خود را هنگام شارژ در خودرو از نور خورشید دور نگه دارید و چند انتخاب معقول در مورد صرفه جویی در مصرف برق داشته باشید. آیا باید صفحه نمایش شما همیشه روشن باشد یا می‌توانید تنظیم کنید که بعد از چند دقیقه به طور خودکار خاموش شود. به طور کلی سعی کنید در این زمینه مراقب باتری گوشی آیفون خود باشید، زیرا به مرور زمان فرسوده شده و باید به فکر تعویض گوشی باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید