پیش‌فروش بلیت برگشت اربعین

    کد خبر :1084102
پیش‌فروش بلیت برگشت اربعین

با نزدیک شدن به ایام اربعین، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ برای تسهیل سفر زائران به کربلا و نجف آغاز شده است.

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که امسال سرویس مستقیم اتوبوس‌های تهران به نجف راه‌اندازی شده و قیمت بلیت این مسیر برای هر نفر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

صبح امروز(14 مرداد)، مهدی قلیزاد توضیح داد که به دلیل ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به کشور عراق در ایام اربعین، برای خدمت‌رسانی به زائران، از ناوگان عراقی برای این سرویس استفاده شده است؛ این اتوبوس‌ها از تهران حرکت کرده و در مرز مهران از گیت خاص عبور می‌کنند، سپس در مرز مهران، زائران پیاده شده، خروج خود را ثبت می‌کنند و سپس در طرف عراقی مرز، با همان اتوبوس مسیر خود به نجف را ادامه می‌دهند.

وی همچنین اشاره کرد که پیش‌فروش بلیت‌های این سرویس ویژه آغاز شده و هنوز ظرفیت آن تکمیل نشده است؛ همچنین برنامه‌ریزی شده که ۴۰۰ سرویس ویژه انجام شود، اما در صورت افزایش تقاضا، امکان رایزنی برای افزایش تعداد سرویس‌ها وجود دارد.

قیمت بلیت برای سرویس‌های اتوبوس VIP

قلیزاد درباره قیمت بلیت‌های سرویس‌های عادی نیز گفت که این سرویس‌ها از ترمینال‌های غرب، جنوب، بیهقی و شرق و همچنین از برخی شهرستان‌ها مانند قرچک، شهریار، ورامین و نسیم‌شهر به مهران ارائه می‌شوند؛ قیمت بلیت برای سرویس‌های VIP با ظرفیت ۲۵ نفر ۹۵۰ هزار تومان است.

او در پایان اشاره کرد که بلیت‌های اتوبوس بدون نیاز به ثبت‌نام در سامانه سماح قابل خریداری است، اما افرادی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند ممکن است در دریافت ارز اربعین با مشکل مواجه شوند.

پیش فروش بلیت بازگشت اربعین

مهران قربانی، معاون حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری از فروش بلیت اتوبوس اربعین برای سه مرز باشماق، تمرچین و خسروی خبر داد.

او با اشاره به اینکه ۴۵ تا ۵۰ درصد بازگشت مسافران اربعین از مرز مهران است، ادامه داد: نوع سفر ایجاب می‌کند که افراد نسبت به شرایط شأن برای بازگشت تصمیم بگیرند از این رو فروش بلیت برگشت بسیار سخت است و حتی اگر درصدی بلیت فروخته شود، امکان برنامه‌ریزی دقیق میسر نیست و با این وجود برای نخستین بار بلیت برگشت اتوبوس اربعین برای ۳ مرز باشماق تمرین و خسروی قبل از شروع سفر فروخته می‌شود.

معاون حمل و نقل جاده سازمان راهداری گفت: امسال سازمان راهداری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین اعتبار در نظر گرفته و هزینه کرده است و اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی راه‌ها، بهسازی جاده‌ها از جمله این اقدامات در مسیرهای منتهی به مرزها است.

بهای بلیت قطار اربعین بدون تغییر ماند

میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن، در نشست ستاد اربعین صداوسیما و کمیته حمل و نقل اربعین اعلام کرد که پیش‌فروش بلیت‌های قطار به مقصد مرزهای منتهی به کشور عراق از فردا، ساعت ۹ صبح، آغاز خواهد شد.

او گفت که قیمت بلیت‌ها تغییری نداشته و با همان نرخ‌های قبلی به زائران عرضه می‌شود. به گفته صالحی، تمام بلیت‌ها به‌طور هم‌زمان از طریق اینترنت و از طریق ۲۵ سکوی اینترنتی در دسترس قرار خواهد گرفت و ۳ ساعت بعد، آژانس‌ها نیز اقدام به فروش بلیت خواهند کرد.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین خبر داد که در ایام اربعین، قطارهای فوق‌العاده از مشهد به کرمانشاه، تهران به کرمانشاه، مشهد به اهواز و مشهد به خرمشهر در نظر گرفته شده است. به طور کلی، ۶۰۰ هزار صندلی در قالب ۱۱۰۰ رام قطار برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است سال گذشته، بلیت قطار ایران-کربلا، با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان و برای واگن‌های اتوبوسی وی آی پی در بخش عراق، قیمت کل مسیر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود؛ .برای مسیر تهران-کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق، قیمت کل، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد.

بهای بلیت پروازهای اربعین چقدر شد؟

سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرد که برای بلیت‌های یک‌طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر مبلغ 5 میلیون تومان و برای بلیت‌های دوطرفه، ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

برای بلیت‌های پرواز یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر مبلغ ۶ میلیون تومان و برای بلیت‌های دوطرفه، ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است.

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، تأکید کرد که اگر نرخ‌های مصوب از سوی فروشندگان بلیت پروازهای ویژه اربعین از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور رعایت نشود، شرکت‌های متخلف با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه خواهند شد.

اکوایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید