پیشتازی بانک تجارت در حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان

    کد خبر :964643

از جمله نهادهای مالی و اعتباری کشور که در راستای شعار سال اهتمام ویژه ای در حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید داخل داشته و در این زمینه از خود کارنامه قابل قبولی برجای گذاشته است، باید به بانک تجارت اشاره کرد؛ بانکی که طی سه سال گذشته حدود 50 هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای هزار و 628 شرکت‌ دانش بنیان صادر کرده است.

مستند به آمار و ارقام ارائه شده توسط مسئولان، بانک تجارت در طول سه سال گذشته در بخش صدور ضمانت‌نامه رتبه اول و در بخش ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان با اختلاف بسیار اندک در جایگاه دوم قرار دارد؛ اتفاقی که سبب شده تا بیش از هزار و 600 شرکت دانش بنیان از خدمات مالی و اعتباری این بانک در طول این سال ها برخوردار شوند.

بانک تجارت همچنین چیزی حدود 18 هزار میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان تسهیلات ارزان قیمت به 323 شرکت دانش بنیان ارائه کرده است تا با مجموعه این حمایت ها تلاش کرده باشد به نقش و رسالت خود در پشتیبانی مالی از شرکت های دانش بنیان عمل کند.
نکته جالب اینکه حمایت های مالی و اعتباری ارائه شده توسط بانک تجارت به شرکت های دانش بنیان خیلی زود آثار و پیامدهای مثبت خود را نشان داده و بررسی ها نشان می دهد شرکت های دانش بنیان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود بسیار خوب و به موقع عمل کرده اند؛ اتفاق قابل تأملی که بیانگر هدف گذاری دقیق و حمایت واقعی از شرکت های موفق و سودآور در حوزه تولیدات داخلی است.

البته این همه فعالیت و خدمات بانک تجارت در قابل شرکت های دانش بنیان نیست و این بانک همچنین توانسته است به عنوان تنها نهاد مالی و اعتباری کشور ال سی یا همان اعتبارنامه های اسنادی خود را در راستای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان فعال کند.
اقدام مهم و موثری که در دو بخش تأمین مواد اولیه و خرید محصولات فعال شده و مستند به آن نه تنها بابت تامین مواد اولیه تولیدی شرکت‌‍‌های دانش‌بنیان، تخفیف‌های خاص ارائه داده می شود، بلکه بابت خرید محصولات این شرکت ها نیز شرایط متفاوت و ویژه ای تعریف شده است.

توضیح بیشتر اینکه علی رغم گذشت مدت زمانی کوتاه از اجرایی شدن خدمات ال سی، بانک تجارت توانسته است بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار را در این بخش به جریان انداخته و پیش بینی می شود که در آینده نزدیک نیز شاهد افزایش چشمگیر این رقم باشیم.
علاوه بر خدمات و تسهیلاتی که مورد اشاره قرار گرفت، بانک تجارت در ادامه بنا دارد با راه اندازی پلتفرم‌های فروش محصولات دانش بنیان گام مهم و موثر دیگری را در حوزه توسعه بازار شرکت های دانش بنیان عملیاتی کند؛ اقدامی که پیش بینی می شود نقش موثری در عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد و میزان سودآوری این شرکت ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این بانک همچنین بنا دارد در آینده نزدیک با انتشار اوراق کوتاه مدت و بلند مدت و امضای تفاهم نامه با صندوق های پژوهش و فناوری دامنه حمایت های خود را از شرکت های دانش بنیان را افزایش دهد و در این راستا نیز تا کنون 18 تفاهم‌‎نامه با شرکت‌های مختلف دانش بنیان و 8 تفاهم نامه با صندوق های پژوهش و فناوری امضا شده است که ارزش مالی این تفاهم نامه ها نیز بیش از 50 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید