پیروزی ایتالیا در گام اول یورو 2024

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ۰:۴۰
    کد خبر :1073960
ایتالیا

 در دومین بازی از دور نخست دیدارهای گروه B یورو 2024، شب گذشته (شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند، تیم‌های ملی ایتالیا و آلبانی برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با برتری 2 بر یک ایتالیایی‌ها به پایان رسید.

بازی با شوک زودهنگام برای آتزوری آغاز شد زمانی که اشتباه مدافع‌شان فدریکو دی‌مارکو منجر به ثبت سریع‌ترین گل تاریخ جام ملت‌های اروپا توسط آلبانیایی‌ها شد. این گل در ثانیه 23 بازی توسط بایرامی به ثمر رسید.

ایتالیا اما خیلی زود به گل خورده واکنش نشان داد و در دقیقه 11 توسط آلساندرو باستونی و ضربه سر او روی ارسالی از جناح چپ کار را به تساوی کشاند. پنج دقیقه بعد نیز هم‌تیمی باشگاهی باستونی، نیکولو بارلا با شلیکی زیبا از پشت محوطه جریمه گل دوم را برای آتزوری به ثمر رساند و کامبک تیم تحت هدایت لوچانو اسپالتی را کامل کرد. ایتالیا تا پایان نیمه اول چند موقعیت دیگر گلزنی هم داشت که تیر دروازه و واکنش‌های دروازه‌بان حریف مانع ثبت گل سومش شدند.

نیمه دوم بازی برخلاف نیمه اول، کم حادثه و با موقعیت‌های گلزنی کمتری همراه بود و ایتالیایی‌ها برای تثبیت برتری شکننده‌شان به آب و آتش نزدند. عقب‌نشینی آنها به حریف اجازه پیشروی داد، اما به جز یک مورد در دقایق پایانی مسابقه، خطر خاص دیگری روی دروازه لاجوردی‌پوشان ایجاد نشد و در نهایت اولین سه امتیاز در کارنامه مدافع عنوان قهرمانی مسابقات به ثبت رسید.

به این ترتیب ایتالیا نیز مانند اسپانیا، اولین بازی خود را برد تا دو تیم با شرایطی مشابه به استقبال هم بروند، نبردی که پنجشنبه هفته جاری از ساعت 22:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید