پژو301 ایران خودرو را بیشتر بشناسیم

    کد خبر :623968

۳۰۱ پلتفرمی جدیدی است که سرآغازی برای تولید محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می رود،تولید انبوه این خودرو، ‌از نیمه نخست سال ۹۹ آغاز می شود.

این خودرو مطابق با استانداردهای ۸۵گانه دوست دار محیط زیست است و با دو گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد .

 

مشخصات گیربکس :

گیربکس داخلی ارتقاء یافته (4BE) با تولید صدای کمتر و کلاچ هیدرولیک از ویژگی‌های این محصول است. از جمله تجهیزات و امکانات ویژه خودروی ۳۰۱، می توان به اکسل عقبTWIST BEAM ، بازویی مثلثی پرسی بجای فناوری فورج، سیستم تعویض دنده کابلی و سیستم فرمان برقی Brushless اشاره کرد.

ایران خودرو نبود نقص منجر به بازگشت خودرو تا ۱۰هزار کیلومتر، شروع تولید با حداقل سطح کیفی چهار ستاره در شاخص SQI و دستیابی به اهداف صنعتی سازی و تجاری سازی در شش ماه نخست تولید انبوه را از اهداف کلان کیفی تولید این محصول می داند .

ایمنی ۳۰۱:

کاربرد فلزات با استحکام بالا و کیسه هوای جانبی سرنشینان، ۳۰۱ را به خودرویی نسبتا ایمن برای مشتریان تبدیل کرده است. با این حال، این خودرو با تغییری که در وضعیت ظاهری جلوپنجره آن در مدل فیس لیفت داده شد، تست های عابر پیاده را با موفقیت بیشتری نسبت به مدل های پیشین پشت سر گذاشته است. این خودرو توانایی دریافت ۳ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ را دارد و از این حیث از بسیار از محصولات تولیدی داخل برتر می باشد.

 

به گفته ایران خودرو قطعات سرنوشت ساز در تصادف خودرو مانند سپرها، اجزای شاسی، ستون ها، رکاب ها و… در این محصول تقویت شده و در بدنه آن نسبت به خودرو های داخلی، از ورقه هایی با استحکام بالا و مواد جدیدتر استفاده شده است.

 

مشخصات موتور:

موتور ای. سی. ۵ با استفاده از تکنولوژی CVVT ( کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها) و با با بیش از ۸۰ درصد ساخت داخل تولید می شود و تاکنون ۵۰ دستگاه از موتور EC5 تولید شده و این موتور که بر پایه موتور تی. یو. ۵ طراحی شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت ، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

حجم موتور ۳۰۱ ، معادل ۱.۶ لیتر، حداکثر قدرت آن ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۴ هزار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.
همچنین توان و گشتاور موتور۵ EC به میزان ۴ تا ۷ درصد نسبت به موتور TU5 افزایش یافته است. این موتور ازآزمون های عملکردی مختلف و شرایط آب و هوای متفاوت سربلند بیرون آمده است.در مجموع، می توان گفت، این موتور منحنی گشتاور یکنواخت تری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.

 

داخلی سازی قطعات:

بیش از یک هزار قطعه نیازمند خودکفایی برای تولید محصول ۳۰۱ شناسایی شده و درحال حاضر بیش از ۱۴۰ سازنده داخلی برای تولید آن مشارکت دارند و روند قطعه سازی آن نیز در حال انجام است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید