پیشنهادهای فرهنگی هنری آخر هفته

داستان بیست و یک روز بعد در مورد زوج روزنامه نگاری است که می خواهند در مورد مافیای دارو که از پس تحریم ها رشد کرده افشاگری کنند و بازی فساد را به هم بزنند.
تماشاخانه: نمایش «اگه بمیری» به کارگردانی سمانه زندی نژاد و با بازی رضا بهبودی مرد درخشان این روزهای سالن های تئاتر تهران ، الهام کردا، ستاره پسیانی و کاظم سیاحی صدا پیشه جیگر در مجموعه کلاه قرمزی. نمایشی که در ایرانشهر روزهای آخرش را می گذراند. از آن نمایش ها که اگر نمایشنامه اش را از قبل مطالعه کرده باشید لذت تماشایش دو چندان می شود. کاری که فلوریان زلر آن را نوشته.
نمایش با یک تخت خواب شروع می شود و روایت گر داستان زنی است که پس از ۱۲ سال زندگی مشترک همسرش را از دست می دهد. او نمی داند چگونه بدون همسرش به زندگی ادامه دهد و در این میان دست نوشته هایی از همسرش پیدا می کند که باعث می شود گذشته ی زناشویی اش را شخم بزند و نمایش از این جا میان زمان گذشته و حال در حرکت می شود و تئاتر شما را از فضایی که در آن هستید جدا می کند. نمایش چند لایه که در ظاهر رویی عشق و خیانت و زندی و در لایه های زیرین قدرت تاویل و تفسیر می دهد. کار خوبی است که ارز تماشا دارد.
«تو پی یر رو دوست داشتی . اونم تو رو عاشقانه می پرستید الانم هم تو چون نمی تونی فراموشش کنی داری دنبال چیزی تو زندگیش می گردی که دیگه دوستش نداشته باشی»
اکران: همایون اسعدیان معمولا کارهای خوش ساختی دارد و کارگردانی است که می داند چگونه مخاطبش را سرگرم کند. ادعای جریان سازی و دسته های روشنفکری و بدنه این ها را هم ندارد. اما کار خودش را خوب انجام می دهد. چه طلا مس و باشد چه بوسیدن روی ماه، داستان بیست و یک روز بعد در مورد زوج روزنامه نگاری است که می خواهند در مورد مافیای دارو که از پس تحریم ها رشد کرده افشاگری کنند و بازی فساد را به هم بزنند. اسعدیان دغدغه های شریفی دارد و نسبت به شرایط روز جامعه اش حساس است. حس خوبی است اما این که چقدر این حساسیت را خوب پرداخت کرده مساله دیگری است.
گسترش فضای عاطفی و روابط عشقی فیلم از حد گذشته و به مضمون کار آسیب زده و البته مهم تر از آن فیلم و داستان در پاره ای از اوقات روابط علت و معلولی را رعایت نمی کند و از همین جهت برای تماشاچی سئوال پیش می آید که حامد چرا و چگونه دست به برخی رفتارها می زند. همین رعایت نکردن منطق داستانی باعث شده شخصیت پردازی دچار افت شود و ارتباط تماشاچی با کاراکترها قطع شود. در هر صورت به رغم تمامی ایراد ها بیست و یک روز بعد قابل تحمل است.
خورجین: طی دو هفته گذشته از سه گانه ریچارد لینک لتر نوشتم و سه گانه ای که برای هر کسی در هر جایی از هر رابطه ای واجب است دیدنش. فیلم «پیش از نیمه شب» شروع و اوج یک رابطه ی عاشقانه، افت آن و روزمرگی آن را در گذر زمان با جزئیات دقیق و شخصیت پردازی های کم نظیر نشان می دهد. انگار دو دوست مقابلمان نشسته اند. چیزهایی می گویند و کارهایی می کنند که خودمان هم در معرض ارتکاب آن کارها بوده ایم. در بخش سوم این سه گانه زوج داستان به یک سفر تفریحی می روند قرار است به آن ها خوش بگذرد. اما آن جا دچار تلاطم می شوند و تنش و تشنج رابطه ی آن ها را تا مرز فروپاشی می برد.
کیوسک: «سرنخ» دو هفته نامه حوادث موسسه همشهری است که اتفاقا این روزها تحت تاثیر تحولات وسیعی قرار دارد. نجفی آمده و قالیباف رفته. باید ببینیم پس لرزه هایش در فضای مطبوعاتی به کجا می انجامد . دو هفته نامه حوادث و شگفتی های موسسه همشهری برای آن های که عاشق صفحه حوادث روزنامه و خبرهای عجیب و غریب هستند خیلی خواندنی است . در این شماره مطالبی درباره اردوگاه پناهندگان ایرانی در مانوس. نگاهی به حوادثی که در دو هفته گذشته از جنایی و خانوادگی و همچنین مساله سیل در خراسان رضوی و گلستان و پرو نده ای درباره مجرمانی که دست نوشته هایشان رازهایشان را فاش کرده را می خوانید. شکستن دست و پا و شگردهای عجیب برای گرفته بیمه از مطالب خواندنی این شماره است. داستان سوپرمن استرالیایی هم که خیلی ها را از خودکشی نجات داده جالب توجه است.