پوشیدنی های اپل احتمالا به مهمترین منبع درآمد این شرکت تبدیل خواهند شد
تحلیلگران معتقدند که پوشیدنیهای اپل در آینده از لحاظ سودآوری، به مهمترین محصول کوپرتینوییها تبدیل خواهند شد.
در حال حاضر، iPhone مهمترین محصول اپل از لحاظ سودآوری است و گرچه ممکن است این موضوع برای برخی سخت باشد، اما همین محصول احتمالا در آینده جای خود را به پوشیدنیها خواهد داد.
گزارشی که اخیرا در وبسایت والاستریت ژورنال منتشر شده، اعلام میکند که دیر یا زود، پوشیدنیها به مهمترین منبع درآمد Apple تبدیل خواهند شد و آیفونها را کنار خواهند زد.
طبق گزارش جدید IDC، اپل واچ طی سهماههی اخیر توانسته با فروش بالا، ۱۷ درصد از سهم بازار پوشیدنیها را در اختیار بگیرد؛ همچنین طی یک سال اخیر، اپل موفق شده حدودا ۱۰ میلیارد دلار از طریق فروش اپل واچ و ایرپاد درآمد داشته باشد که البته این رقم در مقایسه با درآمد فروش آیفون، چندان بهچشم نمیآید.
جین مانستر، از تحلیلگران شرکت Loup Ventures، پیشبینی کرده است که اپل در عرض تنها ۱۲ ماه، ۱۰ میلیون عدد عینک واقعیت افزوده بهفروش برساند؛ وی مدعی است که اهالی کوپرتینو، عینک AR خودشان را در سال ۲۰۲۱ و با قیمت ۱.۳۰۰ دلار عرضه خواهند کرد و این محصول در سال اول، ۱۳ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت بههمراه خواهد داشت.
والاستریت ژورنال مدعی است که اپل واچ و عینک واقعیت افزوده اپل، عملکردی مشابه از لحاظ فروش خواهند داشت؛ این روزنامه با انتخاب نام «اپل گلَسِز» برای عینک AR اپل، مدعی شده است که این گجت طی یکی، دو سال اولیهی عرضهاش، قابلیتهایی بهنسبت محدود خواهد داشت و برای کار کردن، به آیفون متکی خواهد بود (نه از لحاظ فیزیکی)؛ با اینحال اپل گلسز در نهایت به دستگاهی کاملا مستقل تبدیل خواهد شد؛ دقیقا همچون مدل سلولار اپل واچ سری ۳.
نکتهی مهمی که باید موردتوجه قرار گیرد، این است که والاستریت ژورنال مدعی شده پوشیدنیهای اپل به مهمترین منبع درآمد این شرکت تبدیل خواهند شد؛ این موضوع نمیتواند لزوما به این معنی باشد که پوشیدنیها به بزرگترین منبع هم تبدیل شوند. این یعنی، این امکان هم وجود دارد که پوشیدنیها نتوانند از لحاظ فروش، آیفون را کنار بزنند؛ اما در نهایت میتوانند کاربران این شرکت را به استفادهی بیشتر از سرویسهایی نظیر اپل موزیک و اپل ویدیو ترغیب کنند. این موضوع میتواند اپل را به هدفی که برای خود تعیین کرده، نزدیکتر کند؛ این شرکت گفته است که میخواهد تا سال ۲۰۲۱، بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار درآمد را فقط از طریق سرویسهایش کسب کند. سال گذشته این شرکت موفق به کسب ۳۰ میلیارد دلار شده بود.
والاستریت ژورنال در گزارشش مینویسد:
ممکن است پوشیدنیهای ساخت اپل هیچگاه نتوانند از لحاظ فروش به آیفونها برسند، اما با اینوجود هنوز هم میتوانند به مهمترین منبع درآمد این شرکت تبدیل شوند؛ این دستگاهها نهایتا به سودآوری بیشتر این شرکت از طریق سرویسهایش کمک خواهند کرد؛ سرویسهایی که طی مدت اخیر، سرعت رشدشان حتی سریعتر از پوشیدنیها نیز بوده است.