پورشه ۹۱۱ کلاسیک با پیشرانه بی ام و i3

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۳۱
    کد خبر :899710

پورشه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مقدار ۸۰ درصد سودش از طریق فروش خودروهای برقی کسب شود. با این همه، این شرکت قصد ندارد نام محبوب ۹۱۱ را در این ۸۰ درصد جای دهد؛ بنابراین ۹۱۱ همچنان موتور احتراقی خود را خواهد داشت. پورشه قرار دارد تا به‌زودی یک نسخه هیبریدی از خودروی موتورمیانی محبوب خود را روانه بازار کند اما نسخه تمام برقی ۹۱۱ تا دهه میلادی بعدی رونمایی نخواهد شد.

«بازتاب»با شروع این موج عظیم برقی‌شدن بسیاری از خودروها، بازار بازسازی خودروهای دست‌دوم و کلاسیک برای برقی‌شدن نیز داغ شده است. در همین راستا، شرکت «Modern Classics» یک پورشه ۹۱۱ کلاسیک سری G  را انتخاب کرده و به‌جای حفظ موتور احتراقی ۶ سیلندر خطی آن، از موتور ب‌ام‌و i3 با (میزان انتشار کربن صفر) استفاده کرده است. این شرکت کار بازسازی خود را روی یک نمونه ۹۱۱SC (Super Carrera) انجام داده است. پورشه در میان سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۹ بیش از ۱۹۸ هزار دستگاه از این خودروی دیفرانسیل عقب را به فروش رساند.

مدرن کلاسیک با حفظ سیستم محرک خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب، از موتوری برقی که متعلق به ب‌ام‌و i3 برقی بوده، بهره برده است. این موتور که کمی تقویت هم شده، قدرت و گشتاوری برابر موتور احتراقی اصلی ۹۱۱SC دارد؛ یعنی ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور. تفاوت اما اینجاست که گشتاور این نسخه به لطف برقی‌بودن موتور به‌صورت لحظه‌ای به محور عقب منتقل می‌گردد.

موتور برقی این خودرو قدرت خود را از یک باتری ۴۲ کیلووات ساعتی به دست می‌آورد که گستره مسافت قابل‌پیمایش آن را به ۲۵۰ کیلومتر محدود می‌کند. برای شارژ هم یک شارژر ۱۱ کیلوواتی AC درنظر گرفته شده است. خوشبختانه پشتیبانی از شارژرهای ۵۰ کیلوواتی DC نیز برای این پورشه بازسازی‌شده و برقی ممکن است. اگر کاربر از شارژر ۵۰ کیلوواتی استفاده کند، می‌تواند باتری خودرو را درعرض نیم ساعت از ۲۰ تا ۸۰ درصد پر کند.

شتاب اولیه این ۹۱۱ برقی برابر ۶.۸ ثانیه است و درصورتی که پدال گاز را تا آخر بفشارید، تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید؛ البته این موتور به‌صورت الکترونیکی به این سرعت محدود شده است. مدرن کلاسیک نه‌تنها در بخش موتور و باتری، بلکه برای سیستم اطلاعات سرگرمی خود نیز از سیستم قدیمی ب‌ام‌و موسوم‌به iDrive بهره برده است. مدرن کلاسیک درنهایت هم با تجهیز این پورشه به سیستم‌هایی نظیر ABS، ESP و سیستم دستیار HAS، سعی در ایمن‌تر کردن آن داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید