پزشکیان: اکثر تولیدکنندگان به خاطر نبود FATF گلایه دارند/ فیلم

    کد خبر :1092204

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در ابتدای اولین نشست خبری خود پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم به صورت ایستاده پشت تریبون قرار گرفت و گفت: آرزوی توفیق برای همه شما عزیزان دارم می‌گفتند چرا جلسه نمی‌گذارید. گفتم می‌خواهیم کاری کنیم و بعد در خدمت شما باشیم و گزارش دهیم. روزی هم که انتخاب شده با نگاه ما همخوانی دارد؛ هفته وحدت است این با نگاه ما تطابق دارد. باور من نه اینکه شعارگونه باشد این است که همه کسانی که در کشورند بر اساس توانمندی حق دارند در جایگاهی باشند که حقشان است. مستقل از اینکه راست یا چپ، ترک یا کرد و هر قومیت و نژادی هستند.

پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای رفع ناترازی‌ها و لغو تحریم‌ها و مسئله FATF گفت: درباره لغو تحریم‌ها قبلا هم گفتیم و چاره‌ای نداریم که مسئله FATF را حل کنیم و به زودی نامه ای به مجمع تشخیص مصلحت خواهیم نوشت تا این موضوع دوباره بررسی و حل شود. زیرا این مسئله باید حل شود.

در رابطه با ارتباطات و مسائل خارجی تلاش می‌کنیم در اولویت اول، رابطه با کشورهای همسایه را بهبود ببخشیم. سفری که به عراق و اقلیم کردستان داشتیم با این نگاه بود که برنامه راهبردی داشته باشیم و همین کار را با پاکستان، ترکیه و کشورهای همسایه خواهیم داشت. لازمه رشد اقتصادی ایجاد بازار آزاد است و ما این دیپلماسی سیاسی خارجی را بر سه اصل عزت حکمت و مصلحت پیش خواهیم برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید