پرداخت 132 هزار میلیارد وام ازدواج و فرزندآوری

    کد خبر :1098418

شبکه بانکی کشور از ابتدای امسال تا امروز ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۱۷ هزار و ۱۳۲ متقاضی پرداخت کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شبکه بانکی کشور از ابتدای امسال تا امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر) ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۱۷ هزار و ۱۳۲ متقاضی پرداخت کرده است.

در این مدت بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۳۲۵ هزار متقاضی پرداخت شد.

همچنین از ابتدای امسال تا ۲۵ مهرماه مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری به ۲۹۲ هزار و ۱۳۲ متقاضی پرداخت شد.

محمد شیریجیان معاون سیاستگذاری پولی بانک مرکزی نیز با اشاره به تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده در بانک مرکزی به منظور کاهش صف متقاضیان و امکان ثبت‌نام اولیه متقاضیان در همه ساعات شبانه روز در سامانه ازدواج و فرزندآوری، گفت: آزادسازی ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش تعداد متقاضیان در صف این تسهیلات از اقدامات خوب این بانک در ماه گذشته بود.

وی بیان کرد: این منابع باید حداکثر در مدت سه ماه توسط هفت بانک عامل منتخب صادرات ایران، رفاه کارگران، ملی ایران، تجارت، سپه، پست بانک ایران و ملت برای اعطای حداقل ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری به‌کار گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید