پذیرش نیمی از شرکتکنندگان در آزمون جهش تحصیلی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز درخواست جهش تحصیلی داشتند که از این تعداد ۵۴۰۰ نفر در آزمونهای جهش تحصیلی پذیرفته شدند گفت: جهش تحصیلی از پایههای یک به سه، دو به چهار، سه به پنج و چهار به شش اتفاق میافتد.
سیدجواد حسینی ، درباره نتایج نهایی تستهای جهش تحصیلی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: جهش تحصیلی به این معنا است که دانشآموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند. در واقع جهش میتواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد.
وی افزود: جهش از پایه یک به سه، دو به چهار، سه به پنج و چهار به شش امکان پذیر است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای جهش تحصیلی ۱۰ هزار و ۵۰۰ درخواست ثبت شد و متقاضیان حائز شرایط در آزمونهای مربوطه شرکت کردند گفت: از این تعداد ۵۴۰۰ نفر موفق شدند از آزمونهای جهش تحصیلی عبور و حدنصاب لازم را کسب کنند که حدود ۵۰ درصد آمار متقاضیان میشود.
وی هممچنین درباره حل مشکلات آموزشی دانش آموزان دیرآموز اظهار کرد: دیرآموزها معمولا ۱۵ نمره هوشی پایینتر از سایر دانش آموزاناند و در سال تحصیلی گذشته بیش از ۸۰ هزار دانش آموز در فرایند سنجش سلامت، دیرآموز تشخیص داده شدند.
حسینی ادامه داد: به منظور جلوگیری از افت تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزش، ۶۸۰ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری راهاندازی شده و فعال است، البته سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی این است که به ازای هر منطقه آموزشی یک مرکز داشته باشیم. در حال حاضر ۷۵۲ منطقه داریم و برخی مناطق هنوز مرکزی ندارند و در مقابل برخی دیگر بیش از یک مرکز دارند.
به گزارش فارس،رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طرح توسعه کمی و کیفی مراکز را در دست داریم عنوان کرد: ساخت و تجهیزات اداری این مراکز برعهده ادارات کل است و تجهیزات تخصصی را ما باید در اختیارشان قرار دهیم. این برنامه در دست انجام است و ضروری میدانیم این مراکز به لحاظ نیرو، فضا و رویهها مناسب سازی و کیفی سازی شوند.