پتنت جدید سامسونگ از نقش هوش مصنوعی در خرید های آینده می گوید
به تازگی سامسونگ موفق شده پتنت جدیدی ثبت کند که بر اساس آن هوش مصنوعی می تواند عکس العملهای احساسی خریداران به محصولات مختلف را مشاهده کرده و با توجه به آنها، گزینههای متنوعی برای خریدشان معرفی کند. این مسئله موجب میشود که نقش هوش مصنوعی در خرید پر رنگتر از قبل گردد.
پتنت جدید در واقع به روش مخصوص یادگیری ماشینی و نحوهی اجرای آن روی گجتها اختصاص دارد. این پتنت نشان میدهد که در ابتدا سامسونگ قصد دارد نحوهی خواندن احساسات مختلف چهره انسان را به هوش مصنوعی بیاموزد.
بدین ترتیب هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا احساس ناراحتی، خشم، شادمانی، تعجب، یا شعف را تشخیص دهد و بر اساس آن نتیجه گیری کند.
این مسئله موجب میشود که هوش مصنوعی متوجه شود یک کاربر با مشاهدهی محصولی خاص چه عکس العملی نشان میدهد. بر اساس این پتنت، هوش مصنوعی بنابر برداشت خود از بازخورد کاربر، تصمیم میگیرد و گروهی از محصولات مشابه را به او پیشنهاد خواهد کرد.
این سیستم در ذخیرهی اطلاعات گامی فراتر بر میدارد و بازخورد احساسات کاربران را بر حسب سن، جنسیت و … طبقه بندی نموده و تاریخچهای برای محصولات مورد علاقهی هر فرد تهیه خواهد کرد.
این مسئله موجب می شود که سامسونگ آماری کلی از خریدهای هر فرد داشته باشد اما هنوز مشخص نیست که کمپانی کرهای قصد دارد از این دیتا در چه زمینه ای استفاده کند.
البته این سیستم در ابتدا کاربرد چندانی نخواهد داشت و باید برای استفاده بهینه از آن، چند ماه بگذرد تا هوش مصنوعی بتواند به علایق و انتخابهای کاربر پی ببرد.
با این وجود پتنت جدید سامسونگ نشان میدهد که کمپانی کرهای قصد دارد نقش هوش مصنوعی در خرید را پر رنگ تر کند و بدین شکل از علایق کاربرانش مطلع گردد.