پاسخ پلیس به ابهامات نقش اسنپ در پرونده قتل الهه حسیننژاد

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور (فراجا)، در یادداشتی ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحومه الهه حسیننژاد، توضیحاتی درباره روند رسیدگی به پرونده و نقش شرکت اسنپ در این ماجرا ارائه کرد.
به گفته سردار سعید منتظرالمهدی، پس از اعلام مفقودی الهه حسیننژاد، تیمهای ویژهای از پلیس آگاهی با دستور سردار رادان تشکیل و بلافاصله تحقیقات گستردهای در دو استان آغاز شد. بیش از ۴۷۰۰ خودروی عبوری بررسی و دهها اقدام پلیسی و اطلاعاتی انجام شد تا در نهایت قاتل شناسایی، بازداشت و پیکر الهه کشف شد.
با دستگیری قاتل، شایعاتی درباره ارتباط وی با ناوگان اسنپ در فضای مجازی منتشر شد. سخنگوی فراجا تأکید کرد که بررسیها نشان میدهد الهه حسیننژاد هیچگونه سفارشی از طریق اپلیکیشن اسنپ ثبت نکرده و از خودروهای عبوری بهصورت دربست استفاده کرده بود.
پلیس همچنین اعلام کرد که شرکت اسنپ در سال ۱۳۹۹ برای استخدام راننده موردنظر از پلیس استعلام گرفته بود و در آن زمان هیچ سابقه کیفری ثبتشدهای برای وی وجود نداشت. با این حال، مسئولیت پایش مستمر و ارزیابی رانندگان بر عهده خود شرکتهاست.
فراجا بر لزوم نظارت دقیقتر و استعلام دورهای از رانندگان تأکید کرده و پیشنهاد داده علاوه بر سوابق کیفری، ارزیابیهای روانشناسی نیز قبل از استخدام انجام شود. پلیس اعلام آمادگی کرده که معاینات روانشناختی را در مراکز مشاوره خود انجام دهد.
به گزارش مهر؛سخنگوی پلیس در پایان با قدردانی از همکاری خانواده مرحومه و تلاش مأموران، اطمینان داد که پیگیریهای قضایی برای محاکمه قاتل با جدیت ادامه دارد. همچنین اعلام شد که در هفته گذشته، در چند پرونده آدمربایی دیگر نیز پلیس موفق به نجات قربانیان و دستگیری متهمان شده است.