وضعیت هشدار برای نارنجی پوشان جاده مخصوص/ 27 میلیارد تومان هزینه تبلیغات هم دردی را دوا نکرد!

    کد خبر :668440

بیش از پنج دهه از تولید محصولات شرکت سایپا می گذرد، پنج دهه ای که به غیر از رقیب سنتی سایپا یعنی ایران خودرو رقیب جدی دیگری برای این گروه خودرویی وجود نداشت و انحصار به وجود آمده در این بخش باعث شد که هیچوقت شاهد ارتقای کیفی چندانی در محصولات نارنجی پوشان نباشیم.

در حال حاضر حمیدرضا رستگار، علی اکبر رضایی، سید جواد سلیمانی، معصوم نجفیان و علی شیخ زاده هیئت مدیره ی این گروه خودرویی را تشکیل می دهند و سلیمانی به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل در سایپا مشغول به فعالیت است.

سایپا که با نماد خساپا در بازار دوم بورس فعالیت می کند در حال حاضر نماد خود را به دلیل عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت میاندوره ای ۶ ماهه حسابرسی شده و عدم ارائه ی صورتهای مالی تلفیقی میاندوره ای 6 ماهه ی حسابرسی شده مشمول فرآیند تعلیق می بیند.

نارنجی پوشان جاده مخصوص اگرچه در چند وقت گذشته در بازار بورس حسابی محل توجه فعالان بازار سرمایه بودند و با پیش فروش های اعتباری و نقدی سعی کردند که مورد توجه خریداران محصولات خودرویی باشند اما گویا دست و پا زدن های آنها نتیجه ای درخور قطب بزرگ خودروسازی عایدشان نکرده است.

با هم نگاهی به وضعیت فعلی سایپا در آخرین صورتهای مالی و بازار بورس میندازیم:

سایپا در پایان شش ماهه ی نخست سال 98 به میزان 792% نسبت به سال 96 و 51% نسبت به پایان سال 97 زیان انباشته ی خود را رو به افزایش می بیند.

جمع حقوق مالکانه ی این گروه خودرویی نیز در پایان شش ماهه ی نخست با 130% کاهش نسبت به پایان سال 97 به 61.029 میلیارد ریال رسید.

از سوی دیگر نسبت بدهی ها به دارائیهای این گروه خودرویی 24% است و زیان خالص سایپایی ها نیز 53% نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش یافته و به 34.551 میلیارد ریال پهلو زد.

موضوعی که می تواند برای سهامداران سایپا از اهمیت ویژه برخوردار باشد افزایش 53 درصدی زیان خالص هر سهم سایپاست.

نارنجی پوشان که این روزها در بازار بورس بسیار مورد توجه قرار دارند در سه ماه گذشته براساس آمار خیلی هم اوضاع جالبی را پشت سر نگذاشتند. اگرچه میانگین تعداد فروشنده های حقیقی در سه ماه گذشته نسبت به میانگین تعداد خریداران حقیقی کمتر است و یا به عبارتی نسبت خریداران به فروشندگان 24% است اما با این حال میانگین حجم خرید حقیقی ها در سه ماه گذشته از حجم فروش حقیقی ها کمتر بود و نسبت فروش به خرید نماد خساپا در بازار بورس 38% را نشان می دهد.

همه ی این اتفاقات در شرایطی روی می دهد که هزینه ی تبلیغات نارنجی پوشان طی دوره ی شش ماهه ی منتهی به پایان شهریور بیش از 27 میلیارد و 895 میلیون تومان بود که یعنی در هر ماه بیش از 4 میلیارد و 600 میلیون تومان برای بیشتر دیده شدن و سهم بیشتری از بازار داشتن هزینه کردند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید