وزیر بهداشت: تب دانگی در حال شیوع است

    کد خبر :1074532
وزیر بهداشت تب دانگی

عین اللهی، وزیر بهداشت در نشست خبری سخنگوی دولت با حضور وزرای کار و بهداشت گفت: امروز متاسفانه تب دانگی شیوع پیدا کرده و در کشور امارات بسیار شایع است.

وی ادامه داد: تا امروز ۸۰ بیمار شناسایی کردیم که عمدتا مسافرت خارج از کشور به خصوص به کشور امارات داشتند.

عین اللهی گفت: تا امروز ۱۷ هزار تخت بیمارستانی تجهیز و افتتاح شده است. اگر ۱۵۰ هزار تخت برای قبل و بعد از انقلاب بود، تا امروز ۱۵ درصد به تخت‌های بخش دولتی و دانشگاهی اضافه شده است.

وی افزود: قول داده بودیم که در ماه هزار تخت اضافه کنیم هزار تا از شهادت رئیس جمهور تا امروز اضافه کردیم و هزار تای دیگر شنبه توسط سرپرست ریاست جمهوری در کل کشور افتتاح می‌شود.

عین اللهی گفت: تا پایان دولت ۱۸ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح را انجام خواهیم داد. تخت بیمارستانی فقط تخت نیست و امکانات اتاق عمل و ونتیلاتور و … را هم شامل می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید رئیس جمهور سلامت دوست بودند و شخصا ۵ بیمارستان را افتتاح کردند.

عین اللهی گفت: در روز میلاد امام زمان (عج) بیمارستان حضرت مهدی را افتتاح کردند. روز غدیر هم بیمارستان غدیر افتتاح شد. در شهرستان فردیس ۷۰۰ هزار جمعیت داشت که یک تخت بیمارستان نداشت و بیمارستان شهید سلیمانی افتتاح شد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بیمارستان شهریار بعد از ۳۴ سال به دست رئیس جمهور افتتاح شد و بیمارستان حکیم بیمارستان خیر ساز بود که در جنوب تهران آقای رئیس جمهور افتتاح کردند.

وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده جزو طرح سلامت خانواده است، نقصی در اجرای طرح پزشک خانواده وجود داشت؛ این طرح زمانی مفید و موثر است که بحث پیشگیری هم در آن باشد.

عین اللهی گفت: سلامت خانواده طرح مکملی است که قبلا از اینکه فرد بیمار شود تمهیدات را اجرا می کند.

وزیر بهداشت بیان کرد: در مازندران و فارس در جهت پیشگیری موفقیت نداشتیم. بحث سلامت خانواده شامل پزشک خانواده است و پیشگیری به آن اضافه شده است.

عین اللهی گفت: در رابطه با دارو ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز کشو در داخل تولید می‌شود البته مواد اولیه ۵۰ درصد وارد می‌شود و ۵۰ درصد تولید می‌شود. دانش بنیانی هنوز این نقیصه را داریم که شرکت‌های دانش بنیان باید بروند به این سمت که تولید مواد اولیه هم به درصد‌های بالا برسد.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی هم به شکل دانش بنیان تولید می‌شود.

به گزارش دانشجو، وزیر بهداشت بیان کرد: مقدار زیادی از دارو‌های کشور به پاکستان و افغانستان قاچاق می‌شود و دارو‌های ایرانی ۲۰ برابر قیمت در داروخانه‌های پاکستان و افغانستان به فروش می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید