ورق ضد سایش ck45 چیست؟ 7 عامل تعیین کننده قیمت ورق ck45

    کد خبر :1086827

ورق ck45 از انواع ورق های فولادی کم کربن با استحکام مناسب و انعطاف پذیری بالاست. ورق ck45 برای ساختمان سازی و تجهیزات ساختمانی، ساخت قطعات، لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت مخازن کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا ورق ck45 از ورق پرفروش بازار آهن‌آلات باشد.

ورق ck45 از انواع ورق های فولادی کم کربن با استحکام مناسب و انعطاف پذیری بالاست. ورق ck45 برای ساختمان سازی و تجهیزات ساختمانی، ساخت قطعات، لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت مخازن کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا ورق ck45 از ورق پرفروش بازار آهن‌آلات باشد.

در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، کاربرد و مزایای ورق ck45 بپردازیم. نگاهی به فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق ck45 بیندازیم. پس اگر به دنبال خرید ورق ck45 هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

ورق ضد سایش ck45

ورق ضد سایش ck45 چیست؟

ورق ck45 یکی از انواع ورق های خانواده سیکا با خاصیت ضد ساییدگی است. ورق ck45 به عنوان یک ورق ضد سایش مقاومت کششی بالا و تحمل فشار بسیار خوبی دارد. ضخامت این نوع ورق ها از حدود 3 میلیمتر شروع و تا چند ده میلیمتر ادامه پیدا می کند. ساخت ورق ck45 نیاز به تکنولوژی خاصی دارد. از این رو در گروه ورق های پرهزینه و نسبتاً گران قرار می گیرد.

کاربرد ورق ck45

امروزه ورق سیکا 45 به عنوان یکی از گزینه های رایج و پراستفاده در شرایط معرض سایش محسوب می شود. این ورق ضد سایش همانند ورق ضد سایش st52 در ساخت انواع قطعات و ابزارآلات مثل شفت، میل لنگ، بوش، شاتون، موتور و… استفاده می شود با این تفاوت که خاصیت ضد سایشی ورق ck45 از ورق st52 بیشتر است. علاوه بر آن صنعت خودروسازی و قطعات آن، پتروشیمی، ساخت و سازهای شهری، ماشین آلات، مته های حفاری، تجهیزات مهندسی و کشاورزی از دیگر موارد استفاده از ورق ck45 می باشد.

مشخصات فنی ورق سیکا 45

ورق سیکا 45 نسبت به سایر ورق های فولادی درصد کربن کمتری دارد. همین امر باعث شده تا از سختی کمتر و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشد. سیلسیوم، منگنز، فسفر، مولیبدن و درصد کمی کروم از دیگر عناصر اصلی سازنده ورق ck45 است.

امروزه ورق های سیکا 45 در ابعاد و ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شود. ورق 2*1، 2.5*1.25 و 6*1.5 متر کاربرد بیشتری نسبت به سایر ورق های ck45 دارد. ضخامت ورق های سیکا 45 از حدود چند تا حدود 50 میلیمتر را در بر می گیرد. ساخت ورق ck45 نیاز به تکنولوژی خاصی داشته و باید تحت استانداردهای معتبر DIN، EN و AISI تولید شود.

وزن ورق ck45

وزن از ویژگی های مهم و مؤثر در کارایی و قیمت ورق ck45 است. وزن ورق سیکا بسته به ضخامت، عرض و طول ورق متفاوت است. طبیعتاً هرچه ابعاد و ضخامت ورق بیشتر باشد، به دلیل افزایش فولادی مصرفی وزن ورق و قیمت افزایش می یابد.

برای محاسبه وزن ورق ck45 می توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

چگالی فولاد (کیلوگرم بر مترمکعب) * طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (متر) = وزن ورق (کیلوگرم)

چگالی فولاد بسته به نوع آلیاژ به کاررفته متغیر است. اما به صورت میانگین چگالی فولاد را می توانید 7850 کیلوگرم بر مترمکعب در نظر بگیرید.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق ck45 با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

ورق ضدسایش

7 فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق ck45

قیمت ورق همانند سایر پروفیل های فولادی بسته به مشخصات فنی متفاوت است. ورق ها ضخیم و سنگین وزن قیمت بالاتری در قیاس با ورق های نازک دارند. نرخ فلزات جهانی به ویژه آهن، نوسانات ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا از دیگر مواردی است که قیمت ورق را دستخوش تغییر می کند. اگر نگاهی به نمودار قیمت ورق ck45 بیندازید، تغییرات و نوسانات قیمتی زیادی مشاهده می کنید. چون که فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت اثرگذار است. مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. قیمت جهانی فلزات از جمله سنگ آهن و فولاد
    قیمت روز فلزات اساسی نظیر آهن بر هزینه تولید کارخانه ها مؤثر است. در نتیجه افزایش یا کاهش آن بر قیمت تمام شده و هزینه خرید ورق ck45 اثرگذار است. برای مثال میزان تقاضای فولاد در بازار ساخت و ساز چین میتواند بر قیمت جهانی فولاد و در نتیجه قیمت ورق ck45 در روزهای آینده اثر مستقیم بگذارد.

  2. قیمت گاز و برق
    گاز و برق به عنوان انرژی های اولیه برای تولید و نورد فولاد می باشند و تاثیر به سزایی بر قیمت مقاطع فولادی دارند در صورت افزایش قیمت انرژی می توان انتظار افزایش قیمت محصول نهایی مانند ورق ck45 را داشت.

  3. مشخصات فنی نظیر ابعاد، اندازه و وزن ورق
    بدون تردید مشخصات فنی نظیر اندازه و ابعاد، یکی از پارامترهای کلیدی در راهنمای خرید ورق ck45 است. ورق ck45 به شکل رول ورق (کویل) و پلیت فابریک (شیت) به بازار عرضه می شود. عرض استاندارد ورق رول معمولاً 1000، 1250، 15000 و 2000 میلی متر است. ضخامت آن ها نیز بازه 1.5 تا 15 میلیمتر را در بر می گیرد. از حیث طول نیز ورق ck45 رول شده، محدودیت خاصی ندارد. توجه داشته باشید هر چه ضخامت ورق ck45 کمتر باشد قیمت آن بیشتر می باشد برای مثال قیمت ورق 6 میل ck45 از ورق 8 میل ck45 گرانتر است.

  4. تغییر قیمت دلار و نرخ ارز
    نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت ورق ck45 دارد. برای مثال در صورت افزایش قیمت ارز، قیمت مقاطع فلزی نیز افزایش پیدا کرده و در صورت کاهش قیمت ارز، انتظار میرود تا قیمت ورق ck45 نیز کاهشی شود.

  5. میزان عرضه و تقاضا در بازار
    میزان عرضه و تقاضا در بازار یا همان میزان خرید و فروش نیز می تواند قیمت را دچار تغییر نماید. مثلاً افزایش تقاضا همراه با کاهش عرضه در بازار می تواند سبب افزایش قیمت ورق ck45 شود.

  6. هزینه های جانبی نظیر بارگیری و ارسال
    اگر قصد خرید مقاطع فولادی نظیر لوله فولادی، تیرآهن، ورق و یا میلگرد را داشته باشید، هزینه بنگاه داری و بارگیری از دغدغه های شماست. توجه داشته باشید قیمت نهایی خرید شما با توجه به نوع باربری و بارگیری متفاوت می باشد برای مثال یکی از عوامل کاهش قیمت ورق ck45 انتخاب باربری و روش بارگیری بهینه می باشد، جالب است بدانید، هزینه ناشی از این امر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. همین تعدد فاکتورهای مؤثر باعث شده تا بنگاه های آهن آلات قیمت های مختلفی ارائه کنند.

  7. مرکز خرید ورق ck45
    امروزه شرکت ها و مراکز مختلفی اقدام به تهیه و عرضه انواع ورق و آهن آلات می نمایند. توجه به تجربه و سابقه شرکت، تخصصی بودن و همچنین خدمات ارائه شده اهمیت زیادی انتخاب دارد. یک مرکز خرید خوب و مطمئن می تواند اصالت کالا، کیفیت مرغوب، پشتیبانی و رضایت را به همراه داشته باشد.

چگونه ورق ck45 را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق ck45 به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت انواع لوله فولادی مانند لوله مانسیمان، لوله گاز، لوله سیاه درزدار و انواع ورق سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق ضد سایش st52 ، ورق a516، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق فولاد اکسین و انواع ورق آلیاژی با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت ورق ck45

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید