وجود ۲۴۰۰ کیلومتر انواع راه در استان تهران
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران با بیان اینکه در استان تهران ۲۴۰۰ کیلومتر انواع جاده وجود دارد، نگهداری مناسب این میزان راه، پلها، تونلها و ابنیه فنی جادهها را از اولویتهای این اداره کل عنوان کرد.
دومین نشست سراسری روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی راهها در اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران برگزار شد.
در این نشست، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران اظهار داشت: پلها و ابنیه فنی راهها از نظر نگهداری؛ حساسیت زیادی دارند که بی توجهی به آن خسارات زیادی خواهد داشت؛ بهسازی و نگهداری ایمنی پلها و ابنیه فنی راهها، اولویت حملونقل جادهای کشور و استان تهران است.
مجید نصراللهنژاد با بیان اینکه استان تهران ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه دارد، به نوع راههای استان اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۲۰۰ کیلومتر راههای اصلی، ۴۵۰ کیلومتر راههای فرعی، ۱۰۰ کیلومتر راههای فرعی درجه دو در استان تهران داریم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران تصریح کرد: ۱۴۰۰ کیلومتر راههای روستایی در استان تهران ثبت شده است.
نصراللهنژاد به میزان ابنیه راههای استان اشاره کرد و افزود: ۱۵ کیلومتر تونل در سطح استان تهران داریم، ضمن اینکه ۱۰۱ دستگاه پل بالای ۱۰ متر و ۳۰۶ دستگاه زیر ۱۰ متر وجود دارد.
وی با اشاره به ترددهای زیاد خودرو در محورهای استان تهران عنوان کرد: با توجه به میزان بالای تردد در استان تهران، توجه ویژه به راهها و لزوم حفظ و نگهداری آن ضروری است، از این رو ارتباط صنعت و دانشگاه و به کارگیری تکنولوژیهای روز نقش مهمی در بازسازی ابنیه فنی راهها دارد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران تاکید کرد: در استان تهران پلهای رودشور در محور قم و ساوه و پل دلیچایی در محور فیروزکوه پلهای مهمی هستند که تعمیر ابنیه فنی این مناطق را دستور کار داریم، به طور کلی حفظ ایمنی پلها اهمیت زیادی دارد که در همین راستا سعی کردیم بازدید مستمر از این پلها داشته باشیم.
نصراللهنژاد با بیان اینکه ابنیههای دیگر اعم از دیوارهای حائل، برفگیر و غیره در جادهای استان زیاد داریم، تصریح کرد: در زمینه مطالعات و بررسیهای گردنه گدوک و مبارکآباد اخیرا نشستی با شرکت داخلی و شرکای فرانسوی و اسپانیایی آن در این اداره کل برگزار شد که میتوان از این ظرفیت برای استفاده از تکنولوژیهای نو در استان استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: پلها و ابنیه فنی راهها حساسیت زیاد دارند که متاسفانه مظلوم واقع شدهاند، این در حالی است که عدم توجه به نگهداری صحیح آن خسارات زیادی خواهد داشت؛ امید است که با همکاری مسئولان بتوانیم با کمترین هزینه مشکلات را حل کنیم.
بنابراین گزارش در این نشست، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راهها، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای نیز حضور داشتند.
استمرار این گونه نشستها که با هدف تبادل اطلاعات و استفاده از روشهای نوین و تعامل هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه برگزار میشود، نقش بسزایی در بازسازی ابنیه فنی راهها خواهد داشت.