واکنش پزشکیان به گران شدن نان

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ۱۶:۳۳
    کد خبر :1092214

پزشکیان در پاسخ به سوال درباره گران‌ شدن نان در تهران گفت : تلاش می‌کنیم تا حد امکان این مشکلات را حل کنیم، باید فکری کنیم که قدرت خرید را ثابت مانده و نگذاریم سفره مردم بی‌رنگ شود.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار جماران مبنی بر اینکه «آیا افزایش قیمت نان در تهران با موافقت دولت انجام شد و در غیر این صورت چرا به آن مخالفتی صورت نگرفت، اگر دولت راه حلی برای ارزانی کالاها ندارد آیا راه حلی هم برای عدم افزایش قیمت دارد و آیا قرار است شاهد ادامه روند افزایش قیمت‌ها باشیم و دولتمردان هیچ واکنشی نشان ندهند» تأکید کرد: حق با شماست ما در تمام صحبت‌ها گفتیم که نگاهمان به طرف کسانی است که مشکل دارند و سفره‌های مردم نباید مشکل پیدا کند.

وی افزود: این نکته در جلسات دولت نیز، ابلاغ شده و مشکلاتی هم که تا حالا وجود داشته را تلاش کرده‌ایم تا حد امکان رفع کنیم. به طور مثال بدهی گندمکاران را داشتیم و پولی برای پرداخت آن وجود نداشت، پولی برای پرداخت حقوق بازنشستگان وجود نداشت و پرستاران و بیمارستان مشکلاتی داشتیم البته در موارد دیگری هم شاهد ناترازی هستیم.

پزشکیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا حد امکان این مشکلات را حل کنیم آن مصوبه هم جزو مواردی است که به ما ارث رسیده است. لذا کاری که باید انجام بدهیم و هم اکنون نیز در حال انجام آن هستیم حل ناترازی‌ها و رفع ناعدالتی‌ها چون اگر این گونه ادامه دهیم به هر میزان که پول چاپ کنیم همان سفره‌ای که به هر قیمتی بدهیم روز به روز فقیرتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور گفت:‌ باید فکری کنیم که قدرت خرید را ثابت مانده و نگذاریم سفره مردم بی‌رنگ شود. در این راستا، هم مسئولان در برنامه و بودجه در تلاش هستند و هم کمیسیون اقتصادی هر هفته روزهای شنبه جلسه داریم و در این باره فکر می‌کنیم تا چه کار کنیم که سفره مردم حداقل قوت معمولی آن‌ها بت مشکل مواجه نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید