وانت پیکاپ شورولت کلرادو ZR2 AEV معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۴۶
    کد خبر :144970

وانت پیکاپ شورولت کلرادو ZR2 AEV که نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی وانت استاندارد شورولت ZR2 است، در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ رونمایی شد.

شورولت کلرادو ZR2 به لطف نمای جذاب، دمپرهای سفارشی DSSV برند مولتی‌ماتیک (Multimatic)، قفل دیفرانسیل در عقب و جلو و قابلیت‌های آف‌رود، به قلمرو وانت پیکاپ‌های خارج جاده که تحت سلطه‌ی تویوتا تاکوما (Tacoma) است، وارد شده است. شورولت مدل مفهومی کلرادو ZR2 AEV را در همایش سالانه‌ی خودروهای آف‌رود غرب آمریکا به نمایش نگذاشته بود چرا که این پیکاپ قدرتمند را برای حضور در نمایشگاه SEMA آماده کرده است. شورولت کلرادو ZR2 AEV با همکاری شرکت تیونینگ خودروی‌های آف‌رود آمریکا (American Expedition Vehicles) در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد.

شرکت تیونینگ خودروهای آف‌رود آمریکا (به اختصار AEV)، همانطور که از نام آن مشخص است، متخصص ارائه‌ی پکیج‌های تیونینگ آف‌رود محسوب می‌شود. این تیونر خدمات حرفه‌ای در زمینه تیونینگ خودروهای آف‌رود، از تامین قطعات تا فروش پکیج‌های کامل، مانند جیپ بروت رانگلر دوکابینه (تصویر بالا) را انجام می‌دهد. خودروهای این شرکت، معمولا در نمایشگاه سما (SEMA) و همایش خودروهای آف‌رود آمریکا، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

با اینکه بیشتر خدمات و پکیج‌های AEV برای شاسی‌بلند جیپ رانگلر ارائه می‌شود، ولی مقامات شورولت برای بهینه‌سازی پیکاپ کلرادو ZR2 تیونری بهتر از AEV را نمی‌توانستند در نظر بگیرند. نسخه‌ی استاندارد ZR2 به لطف رکاب‌های بزرگ و مستحکم و پنل‌های محافظتی قابلیت عبور از مسیرهای ناهموار را دارد، که حالا با نصب سپرهای بزرگ، گلگیرهای برجسته، پنل‌های محافظتی بیشتر در کف خودرو، ارتفاع بیشتر و رینگ‌ها و تایرهای مخصوص آف‌رود، نسخه‌ی AEV آن قابلیت‌های آف‌رود این وانت پیکاپ را به سطح بالاتری وارد کرده است.

برای آماده کردن ZR2 برای عبور از مسیرهای ناهموار و ورود به نمایشگاه سما ۲۰۱۷، تیم مهندسی AEV از سپر عقب تا جلوی آن را دستخوش تغییر کرده است. اگزوز بزرگ و بلند جانبی در بالای گلگیر سمت راست قرار گرفته است و چراغ‌های LED اضافی روی سپر جلو نصب شده‌اند؛ در بخش عقب این پیکاپ، چارچوب فلزی نصب شده است که بدون داشتن چادر، ظاهر آن کمی عجیب است؛ البته سایه‌بان‌های سفارشی جیمز بارود (James Baroud) برای عقب در نظر گرفته شده است. از دیگر تجیهزات ZR2 AEV می‌توان به یخچال فریزر برند ARB، بکسل برند وارن (WARN)، جعبه‌های ذخیره‌ی آلومینیومی، محفظه‌های ذخیره‌ی سوخت با طرح ناتو (NATO)، قلاب‌های بکسل، جک برند های-لیفت (Hi-Lift) و ابزار برند مکس‎ترکس (MaxTrax) برای خارج شدن خودرو در هنگام گیر کردن در مسیرهای آف‌رود، اشاره کرد.

 

 

مسلما پکیج تیونینگ AEV شامل بهینه‌سازی در شاسی، سیستم انتقال قدرت و جعبه‌دنده هم می‌شود. پیشرانه‌ی ۲.۸ لیتری توربو دیزل دورامکس دست نخورده باقی مانده است، اما موارد دیگری چون سیستم تعلیق سفارشی شورولت، دمپرهای DSSV برند مولتی‌ماتیک، کمک‌فنرهای پنوماتیک، میل جلویی شیب دار، سیبک‌ و میل فرمان‌های تقویت شده، فنر تخت عقب مستحکم و پوشش دیفرانسیل در ZR2 AEV کاملا بهینه‌سازی شده‌اند.

سیستم تعلیق ZR2 AEV همان سیستمی است که در پیکاپ ZR2 محصول مشترک شورولت و تیم هال ریسینگ (Hall Racing) استفاده شده است (تصویر بالا). پیکاپ مسابقه‌ای هال ریسینگ ZR2، قابلیت‌هایی چون دمپرهای DSSV تقویت شده، افزایش ارتفاع ۳.۸ سانتی‌متری، ورودی هوای آف‌رود، اگزوزهای سفارشی، تایرهای مخصوص آف‌رود ۳۳ اینچی از برند گودیر (Goodyear)، پنل محافظتی کف خودرو، میل کاردان فولادی و چرخ‌های عریض‌تر دارد؛ شورولت ZR2 با تیونینگ هال ریسینگ، از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل با حجم ۳.۶ لیتر استفاده می‌کند.

شورولت در نمایشگاه سما ۲۰۱۷، غرفه‌ی شلوغی داشت. علاوه بر وانت پیکاپ ZR2 AEV و نسخه‌ی مسابقه‌ای آن، حدود ۲۰ محصول دیگر از این شرکت آمریکایی، از کامارو تا نسخه‌های ویژه‌ی کوروت به نمایش گذاشته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید