وانت فورد F-150 با تیونینگ Roush معرفی شد
تیونر Roush دو نسخهی سفارشی تقویتشده برای وانت فورد F-150 معرفی کرد که قدرت پیشرانه را از ۴۵۰ به ۶۵۰ اسببخار افزایش میدهد.
گاهی اوقات در زندگی با شرایطی مواجه میشویم که وسایل موجود در بازار پاسخگوی نیازهای ما نیستند؛ بهعنوان مثال فردی وانت پیکآپ فورد F-150 را دوست دارد، اما برای کاربردهای شغلی به ۶۵۰ اسببخار قدرت نیاز دارد. پیشرانهی خورجینی ۶ سیلندر وانت فورد F-150 رپتور مجهز به توربوشارژر دوگانه در حالت استاندارد تنها ۴۵۰ اسببخار قدرت تولید میکند؛ درحالیکه پیشرانهی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر نیز قدرت کمتری نسبت به مدل ۶ سیلندر فراهم میکند.
در چنین شرایطی که خودرو نمیتواند قدرت مورد نیاز فرد را تأمین کند، برخی ممکن است به سراغ برندهای دیگر بروند، ولی برخی هم هستند که بدون توجه به هزینههای بیشتر به سراغ تیونینگ خودرو و تقویت پیشرانه میروند. خوشبختانه Roush تیونر قدیمی محصولات فورد در چنین مواردی تواناییهای خود را نشان میدهد. این تیونر برای تقویت پیشرانهی فورد F-150، دو گزینهی متفاوت به مشتریان ارائه میکند.
اولین گزینه وانت فورد F-150 SC مدل ۲۰۱۹ است که از پیشرانهی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر بهره میبرد؛ اما بهلطف سیستم سوپرشارژر تیونر، قدرت به ۶۵۰ اسببخار و گشتارو به ۸۲۷ نیوتنمتر افزایش مییابد. Roush همچنین سیستم اگزوز تقویتشدهی چهار حالته با خروجی کناری به پیکآپ فورد اضافه میکند که راننده میتواند آن را با سوئیچ موجود در کنسول مرکزی یا ازطریق اپلیکیشن در تلفن همراه هوشمند کنترل کند. خریداران نسخهی یادشده همچنین سیستم تعلیق ارتقایافته مجهز به کیت بالابرندهی ۵ سانتیمتری در جلو و بهبود عملکرد فنرها و کمکفنرها را دریافت خواهد کرد. درنهایت Roush رینگهای ۲۰ اینچی سیاه، جلوپنجره جدید، گلگیرهای برجسته و برخی دیگر از امکانات خاص خود را در این مدل برای خریداران ارائه میدهد. مشتریان میتوانند با پرداخت هزینهی بیشتر، پکیج صندلیهای چرمی و کیت آفرود را نیز به امکانات این وانت پیکآپ اضافه کنند.
انتخاب دوم مشتریان، وانت Roush Nitemare 2019 است؛ این نسخهنیز همانند SC از پیشرانهی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۶۵۰ اسببخار و گشتاور ۸۲۷ نیوتنمتر، همراهبا سیستم اگزوز فعال چهار حالتهی Roush بهره میبرد؛ اما بهجای رینگهای ۲۰ اینچی، روی رینگهای ۲۲ اینچی سوار میشود. این مدل برای دستیابی به حالت اسپرت و فرمانگیری بهتر، ارتفاع را کاهش میدهد و به همین دلیل جلوپنجره، سپر و پکیج گرافیکی جدیدی نیز به آن اضافه خواهد شد. آپشنها و امکانات فضای داخل کابین شبیه نسخهی SC است، اگرچه مشتریان میتوانند کاور نرم کفی عقب، سیستم اگزوز فعال Cat-back، کنسول مرکزی قفلشونده و کیت آفرود را نیز با پرداخت هزینهی بیشتر سفارش دهند.
هنوز هیچ جزئیاتی دربارهی قیمت این وانتهای تقویتشده منتشر نشده است و علاقهمندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر به وبگاه Roush مراجعه کنند.