همکاری جگوار لندرور و بی ام و برای توسعه پیشرانههای احتراق داخلی
در پی تشدید سختگیری روی استانداردهای آلایندگی، اتحاد جگوار لندرور و بیامو به توسعههای پیشرانههای احتراقداخلی نیز گسترش یافت.
اتحاد جگوار لندرور و بیامو قرار است به توسعهی پیشرانههای احتراقداخلی گسترش یابد. برخی منابع آگاه طبق گفتوگوهای اخیر دو خودروساز این خبر را منتشر کردهاند. دو شرکت در ابتدا موافقت کردند درزمینهی توسعهی سیستم محرکهی الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند؛ اما با توجه به گفتههای منابع مختلف، آنها اکنون روی شرایطی دربارهی قراردادهای گستردهتر مانند سیستمهای محرکهی بنزینی و دیزلی و هیبریدی برای طیف وسیعی از خودروها توافق کردهاند.
با توجه به ادعاهای منابع آگاه، بیامو باید پیشرانههای احتراقداخلی چهار و ۶ سیلندر جگوار لندرور را تأمین کند که هر دو با و بدون قابلیتهای هیبریدی الکتریکی خواهند بود. گفته میشود این برنامه به جگوار لندرور اجازه میدهد سرمایهگذاریهای خود را درزمینهی پیشرانههای بنزینی و دیزلی و هیبریدی کاهش دهد و با مشارکت بیامو در هزینههای تحقیق و توسعه خود دربارهی موتورهای الکتریکی صرفهجویی کند. توافقنامهی اخیر برای خودروساز آلمانی با افزایش تولید برندهای بیامو و مینی و رولزرویس همراه است.
اخبار مربوط به توافق جگوار لندرور و بیامو درزمینهی توسعهی پیشرانههای احتراقداخلی زمانی منتشر میشود که مقامهای نظارتی در بازارهای مهم جهانی، استانداردهای آلایندگی را با توجه ویژه به سطوح دیاکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن (NOX) برای مبارزه با آلودگی هوا سختگیرانهتر کردهاند. بنابراین، افزایش هزینههای سرمایهگذاری برای مهندسی سیستمهای محرکهی بنزینی و دیزلی و هیبریدی ضروری بهنظر میرسد.
جگوار لندرور و بیامو امیدوار هستند که با تقویت همکاریها درزمینهی پیشرانههای الکتریکی و احتراقداخلی، بتوانند دستاوردهای سودمندی برای کاهش هزینههای تولید کسب کنند و در شرایط رقابتی بازار همچنان باقی بمانند. ماه گذشته، این دو شرکت خودروساز اعلام کردند بهطور مشترک درزمینهی تحقیق و توسعه و مهندسی و تأمین سیستم محرکه برای تولید خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری میکنند.