همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتفی شد؟

    کد خبر :1084344
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

روز گذشته فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه بارگذاری شد، که در آن خبری از متناسب‌سازی نیست.

درجریان بررسی برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسید و مقرر شد طی ۳ سال حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی همراه باشد.

براساس این ماده قانونی فرمول دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۴۰-۳۰-۳۰ بود، که منابع مالی مورد نیاز آن هم باید در بودجه سالانه تعیین شود.

براساس پیشنهاد دولت و تصویب دولت در سال ۱۴۰۳ منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و ارتقاء آن از ۹ درصد به ۱۰ درصد تامین شد. درحالی که از ابتدای سال مالیات برارزش افزوده ۱۰ درصد تعیین می‌شود، اما هیچ اقدامی برای اجرای فاز اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نشده است.

بازنشستگان پس از دریافت حقوق خردادماه، در اواسط تیر ۳ میلیون تومان را به عنوان علی‌الحساب دریافت کردند، با وجود ابلاغ آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت به نظر می‌رسید حقوق مردادماه بازنشستگان متناسب‌سازی شده باشد، اما فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه نشان می‌دهد که خبری از متناسب‌سازی نیست.

با توجه به عدم اعمال مبالغ همسان‌سازی در فیش حقوقی مرداد به نظر می‌رسد، همچنان وعده‌های دولت برای صدور احکام حقوقی جدید بر مبنای محاسبات متناسب‌سازی همچنان معطل می‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید