هشدار سیل در تهران

    کد خبر :1094444

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه فردا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد، گفت: مناطق شمالی تهران در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، علی نصیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگویی به بارش شدید باران از فردا ۷ مهر در تهران اشاره کرد و گفت: سازمان هواشناسی هشدار قرمز در مناطق شمالی و هشدار نارنجی در کل شهر را داده است.

وی با بیان اینکه از فردا صبح این سامانه بارشی وارد تهران می‌شود و تا شب ادامه دارد، گفت: رگبار شدید پیش‌بینی شده و در ارتفاعات احتمال تگرگ وجود دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: احتمالاً خسارت ناشی از این بارش به دلیل اعلام شرایط قرمز و نارنجی بالاست.

وی اضافه کرد: این اولین‌بار پاییزی است و زمین خشک است و احتمال روان آب و سیلاب وجود دارد به همین دلیل مردم تهران مطلقاً فردا به کوه‌نوردی نروند و در بوستان‌ها اتراق نکنند البته ما حتی خواهش کرده‌ایم که برخی بوستان‌ها در ارتفاعات شمالی را تعطیل کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه مناطق ۲۲ گانه، معاونت خدمات شهری، امور مناطق و ستادهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند، گفت: باید کنترل مجدد بر روی لایروبی‌ها صورت‌گرفته و درخت‌ها و داربست‌ها بررسی شوند و مردم هم از تردد غیرضروری خودداری کنند فردا روزگشت و گذار و تفریح نیست و این بارش‌ها تا دوشنبه ادامه دارد اما به‌شدت روز ۷ مهر نیست.

نصیری یادآور شد: ما نگران بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان آن هستیم. شهروندان در سفرهای درون‌شهری مراقب باشند چرا که لغزندگی باعث بروز تصادف می‌شود.

وی به سقوط سنگ در فضاهای کوهستانی اشاره کرد و گفت: احتمال رانش کوه و وقوع مه شدید وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید