هزینه سنگین فرمول یک برای برزیلیها
گرندپری برزیل، تنها رقابت فرمول یک در آمریکای جنوبی است اما برزیل بعد از «فیلیپه ماسا» رانندهای در F۱ نداشته است.
قرارداد فعلی پیست «اینترلاگوس» برزیل با مسئولان رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در سال 2020 به پایان میرسد ولی برزیلیها اعلام کردهاند که بهبود و ارتقاء سطح کیفی و جو پیست اینترلاگوس برای آنها هزینه زیادی دارد.
برونو کوواس، شهردار سائوپائولو در این مورد میگوید: با وجود هزینههای زیادی که میزبانی مسابقات فرمول یک و نگهداری پیست برای ما دارد، میخواهیم این گرندپری را حفظ کنیم چون برای شهر سائوپائولو اهمیت زیادی دارد.
گرندپری برزیل، تنها رقابت فرمول یک در آمریکای جنوبی است اما برزیل بعد از «فیلیپه ماسا» که در سال 2008 از مسابقات کنارهگیری کرد، رانندهای در F1 نداشته است.
هولدینگ رسانهای «لیبرتی مدیا» آمریکا به عنوان مالک رقابتهای فرمول یک، قصد دارد تا با اضافه کردن گرندپری ویتنام و افزایش میزبانیهای آمریکا، رقابتهای F1 را گسترش دهد. از طرفی مدیران فرمول یک نیز تعصب زیادی به حفظ روح ورزشی مسابقات دارند ولی گریزی از فعالیت اقتصادی برای آنها متصور نیست.
به گزارش تسنیم ،مسئولان برگزاری مسابقات فرمول یک میگویند: برزیل کشور مهمی برای F1 است ولی عجلهای برای تمدید قرارداد اینترلاگوس وجود ندارد.