هر آنچه باید درباره سیستم عامل iOS 18 بدانیم

    کد خبر :1073231
هر آنچه باید درباره سیستم عامل iOS 18 بدانیم

شرکت اپل به تازگی نسخه جدید سیستم عامل iOS موسوم به سیستم عامل iOS 18 را رونمایی کرد که دارای ویژگی‌های جدید و بزرگیست.

بازتاب-iOS 18 که در WWDC 2024 رونمایی شد، نسخه نسل بعدی iOS بوده که قرار است در ماه سپتامبر برای عموم عرضه شود. iOS 18 بر پایه هوش مصنوعی اپل ساخته شده، چیزی که اپل آن را Intelligence می نامد و عمیقاً در iOS ادغام شده است. Intelligence هوش مصنوعی مولد را با زمینه شخصی ترکیب کرده و اپل آن را “AI for the other of us” نامید.

اپل Intelligence نوشتن را در سراسر سیستم عامل بهبود می‌بخشد، سیری را بسیار هوشمندتر می‌کند و امکان تولید انواع محتوا را فراهم می‌سازد. مجموعه‌ای از ابزارهای نوشتن در همه برنامه‌ها برای بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن متن در دسترس خواهد بود. می‌توانید لحن خود را تغییر دهید، نوشتار خود را مختصرتر کنید و مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا دستوری وجود ندارد.

برنامه Image Playground به شما امکان می‌دهد با استفاده از اعلان‌ها یا پیشنهادات و تم‌های اپل، تصاویر ایجاد کنید. می‌توانید تصاویر دوستان و خانواده‌تان را برای ایجاد انواع عکس‌های سرگرم‌کننده سفارشی در سبک‌هایی که شامل انیمیشن، تصویرسازی یا طرح است، ترکیب کنید. تولید تصویر Image Playground در پیام‌ها، یادداشت‌ها و سایر برنامه‌ها تعبیه شده است.

یک ویژگی Genmoji در برنامه Messages وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هر ایموجی دلخواه خود را بدون محدود شدن به گزینه‌های داخلی ایجاد کنید. شما می‌توانید شرح کوتاهی از آنچه می خواهید وارد کنید، حتی از جمله دوستان خود، و اپل آن را برای شما خواهد ساخت.

iOS 18 با هوش مصنوعی ارتقایافته

هر آنچه باید درباره سیستم عامل iOS 18 بدانیم

در برنامه Photos، می‌توانید با تایپ توضیحات، خاطرات سفارشی ایجاد کنید و اپل Intelligence عکس‌ها و ویدیوهای مناسب را بر اساس توضیحات شما انتخاب می‌کند. خاطرات شامل خط داستانی، موسیقی گنجانده شده و فصل‌هایی برای یک قوس روایی کامل است. هنگام ویرایش تصاویر برای حذف اشیاء ناخواسته از پس زمینه عکس می‌توان از ابزار پاکسازی استفاده کرد.

اپل سیری را به طور کامل با Apple Intelligence بازنگری کرد و دستیاری را ایجاد کرد که از نظر زمینه‌ای مرتبط، شخصی و طبیعی‌تر است. می‌توانید از دستورات صوتی با سیری استفاده کنید، اما نوع جدیدی از Siri نیز وجود دارد که می‌توانید با دو بار ضربه زدن در پایین نمایشگر آن را فعال کنید. سیری زمینه شخصی‌تری برای انجام درخواست‌ها دارد و می‌تواند برای اولین بار در برنامه‌ها اقداماتی انجام دهد. سیری می‌تواند عکس‌ها را ویرایش کند، فایل‌ها را مدیریت کند، پوشه‌ها بسازد و موارد دیگر.

سیری زبان را بهتر می‌فهمد، می‌تواند آنچه را که در درخواست قبلی پرسیده‌اید پیگیری کند و می‌داند چه چیزی روی صفحه نمایش شماست تا بتوانید در مورد آن سؤال کنید. سیری می‌تواند کل دستگاه شما را برای اطلاعات جستجو کند و تاریخچه شما را می‌داند، بنابراین آماده است تا در تمام کارهای روزمره به شما کمک کند.

اپل ظاهر جدیدی به سیری داده و وقتی دستیار شخصی فعال می‌شود، اکنون حلقه‌ای درخشان در اطراف نمایشگر دیده می‌شود. سیری همچنین دانش عمیقی درباره محصولات اپل دارد و می تواند دستورالعمل‌های گام به گام در مورد هر کاری را که باید انجام دهید به شما ارائه می‌دهد، بنابراین مانند داشتن یک اپل Genius در جیب شماست. وقتی سیری چیزی را نمی‌داند، گزینه‌ای برای وارد کردن ChatGPT OpenAI برای درخواست‌های شما وجود دارد. ChatGPT رایگان است، هیچ اطلاعاتی از شما دریافت نمی‌کند و می‌تواند برای ایجاد و نشان دادن محتوا از ابتدا استفاده شود.

Intelligence به مدل‌های آیفون 15 پرو و ​​آیپدها و مک‌های دارای تراشه سری M محدود می‌شود و دلیل آن این است که بسیاری از پردازش‌ها برای حفظ حریم خصوصی و ایمن نگه‌داشتن اطلاعات کاربر روی دستگاه انجام می‌شود. سرورهای ابری اپل که بر روی سیلیکون اپل کار می کنند برای کارهای فشرده‌تر استفاده می‌شوند. اپل وعده داده است که ویژگی Private Cloud Compute داده‌ها را ذخیره نمی‌کند و به هیچ وجه آن را در دسترس اپل قرار نمی‌دهد.

علاوه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، تعداد زیادی افزودنی دیگر وجود دارد که مرتبط با هوش مصنوعی نیستند و در طیف گسترده‌تری از آیفون‌ها در دسترس هستند. گزینه‌های سفارشی‌سازی جدیدی برای صفحه اصلی وجود دارد، با گزینه‌ای برای تنظیم مجدد برنامه‌ها و ویجت‌ها با فضاهای باز و اطراف تصاویر پس زمینه. آیکون‌ها و ویجت‌ها را می‌توان بزرگ‌تر کرد و برای حالت تاریک گزینه تیره‌تری داشت، به علاوه گزینه‌ای برای اضافه کردن رنگ رنگی وجود دارد.

اپل Control Center را دوباره طراحی کرد و آن را به گونه‌ای ساخت که بتوان همه چیز را طوری تنظیم کرد که بیشتر از همه استفاده می‌کنید، با سایزها و گروه‌های سفارشی‌شده در جلو و مرکز قرار گیرد. گالری کنترل‌ها به شما امکان می‌دهد انواع اقدامات سریع جدید، از جمله کنترل‌های برنامه‌های شخص ثالث را اضافه کنید. کنترل سنتر همچنین می‌تواند به چندین صفحه تقسیم شود، بنابراین می‌توانید بخش‌های اختصاصی برای HomeKit، پخش رسانه، اتصال و موارد دیگر را با گزینه سوایپ بین آنها داشته باشید.

هر آنچه باید درباره سیستم عامل iOS 18 بدانیم

نمادهای چراغ قوه و دوربین در صفحه قفل بخشی از مرکز کنترل در iOS 18 هستند و می‌توان آنها را با سایر کنترل‌ها تعویض کرد یا به طور کامل حذف کرد، به علاوه کنترل‌ها را می‌توان به دکمه Action در مدل‌های iPhone 15 Pro اختصاص داد.

اپل برنامه Photos را بازنگری کرد و تب‌های Library و For You را در یک نمای ساده که بر روی بهترین عکس‌ها و خاطرات شما تمرکز دارد ادغام کرد. با مجموعه‌ها، پیدا کردن عکس‌های سازمان‌دهی‌شده بر اساس موضوعاتی مانند روزهای اخیر، سفرها، و افراد و حیوانات خانگی آسان است. مجموعه‌ها را می‌توان برای دسترسی سریع به محتوای پر استفاده شما پین کرد. یک نمای چرخ فلک جدید وجود دارد که نکات برجسته بهترین محتوای شما را به شما نشان می‌دهد و عکس‌ها و ویدیوهای زنده به‌طور خودکار هنگام مرور پخش می‌شوند.

برنامه پیام‌ها برای اولین بار از زمان‌بندی متون پشتیبانی می‌کند و ویژگی Tapback که برای واکنش به متون استفاده می‌کنید، اکنون از هر شکلک پشتیبانی می‌کند. افکت‌های متنی را می‌توان به یک کلمه، عبارت یا ایموجی اضافه کرد و قالب بندی مانند پررنگ و مورب در دسترس است. iOS 18 شاهد انتقال اپل از SMS/MMS به سرویس‌های ارتباطی غنی یا RCS برای متن حباب سبز خواهد بود، که منجر به تجربه پیام‌رسانی بهتر با کاربران اندروید می‌شود.

iOS 18 با رابط کاربری بازطراحی شده

اگر اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi ندارید، همچنان می‌توانید با استفاده از پیام‌ها از طریق ماهواره در iPhone 14 و نسخه‌های جدیدتر، به خانواده و دوستان خود پیامک ارسال کنید. به ماهواره‌های نزدیک متصل می‌شود و با متون، ایموجی‌ها و Tapback کار می‌کند. می‌توانید به کاربران آیفون با iMessage یا کاربران اندروید با پیامک پیامک ارسال کنید، اما فقط iMessages رمزگذاری شده‌اند.

اواخر سال 2024، Mail دسته‌بندی روی دستگاه را با بخش‌هایی مانند تبلیغات، تراکنش‌ها و ایمیل شخصی اتخاذ می‌کند و یک نمای خلاصه جدید وجود دارد که همه ایمیل‌های مربوطه از یک کسب‌وکار را برای بررسی کامل مکاتبات جمع‌آوری می‌کند.

نکات برجسته‌ای در سافاری وجود دارد که اطلاعات کلیدی یک صفحه وب مانند خلاصه‌ای از یک مقاله، مکان یک رستوران یا دسترسی به نقشه یک صفحه وب برای یک فروشگاه را نشان می‌دهد. حالت Reader با خلاصه و فهرست مطالب ارتقا یافته است. برنامه Notes از ضبط و رونویسی زنده صدا، همراه با یادداشت‌های ریاضی که می‌تواند به طور خودکار معادلات و عبارات را حل کرده و پشتیبانی می‌کند.

نقشه‌ها اکنون شامل نقشه‌های توپوگرافی و شبکه‌های مسیر، از جمله نقشه‌های دقیق تمام 63 پارک ملی ایالات متحده است. پیاده روی‌‌ها را می‌توان برای دسترسی آنلاین ذخیره کرد و می‌توانید مسیرهای پیاده روی و پیاده‌روی سفارشی ایجاد کنید.

اپل یک حالت بازی اضافه کرده است که فعالیت پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند تا اطمینان حاصل شود که تمام قدرت پردازش شما به بازی‌ که در حال انجام آن هستید می‌رسد، به‌علاوه تأخیر کنترلر بازی و AirPods را کاهش می‌دهد، همچنین AirPods از صدای فضایی شخصی برای بازی پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از قابلیت Tap to Cash، می‌توانید آیفون خود را به آیفون دیگری ضربه بزنید تا بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی، از طریق Apple Cash پول ارسال کنید. Apple Pay از پرداخت با جوایز و با طرح‌های اقساط ارائه شده توسط برخی از کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند، به‌علاوه بلیط‌های رویداد در Wallet بازطراحی شده‌اند تا شامل نقشه‌ها، اطلاعات مربوط به محل برگزاری و غیره باشد.

بخش گذرواژه‌ها در تنظیمات اکنون یک برنامه کامل رمز عبور است که لاگین‌ها و گذرواژه‌های iCloud Keychain را ذخیره می‌کند. برنامه Passwords از کلیدهای عبور، رمزهای عبور Wi-Fi، کدهای تأیید و غیره پشتیبانی می کند. گذرواژه‌ها را می‌توان در رایانه‌های شخصی iPhone، iPad، Mac و Windows در دسترس قرار داد.

تجربه کاربری بهتر با iOS 18

هر آنچه باید درباره سیستم عامل iOS 18 بدانیم

اپل حریم خصوصی را در iOS 18 بهبود بخشید، و اکنون می‌توان هر برنامه‌ای را قفل کرد و برای باز کردن آن حتی زمانی که آیفون شما باز است، نیاز به Face ID یا Touch ID دارید. همچنین می‌توانید یک برنامه را مخفی کنید، که آن را از صفحه اصلی حذف می‌کند و در پوشه‌ای مخفی در کتابخانه برنامه که بدون احراز هویت قابل دسترسی نیست، قرار می‌گیرد. برنامه‌هایی که قفل یا پنهان هستند اعلان ارسال نمی‌کنند و در جستجو در دسترس نیستند.

اکنون می‌توان به برنامه‌هایی که درخواست مخاطبین می‌کنند، فقط به مخاطبین انتخابی دسترسی پیدا کرد و دسترسی به فهرست کامل مخاطبین شما را مخفی کرد. اپل همچنین روش جدیدی را برای اتصال لوازم جانبی شخص ثالث بدون اجازه دادن به برنامه‌ای که دستگاه‌های دیگر را در شبکه مشاهده کند، اضافه کرده است. AirPods Pro 2 در iOS 18 از گزینه جدید پاسخ سیری مبتنی بر ژست پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید سر خود را برای نه تکان دهید یا سر خود را برای بله تکان دهید. اگر تماسی دریافت کردید، مثلاً می‌توانید سرتان را برای رد کردن تکان دهید. اپل همچنین در حال اضافه کردن Voice Isolation است تا بتوانید صدای پس زمینه را بهتر تنظیم کنید.

iOS 18 در حال حاضر محدود به توسعه دهندگان است، اما اپل قصد دارد آن را در ماه جولای به آزمایش کنندگان بتا عمومی گسترش دهد. این نرم افزار در پاییز شاهد عرضه عمومی خواهد بود.

فهرست دستگاه‌های پشتیبانی کننده

  • تمامی مدل های آیفون 15
  • تمامی مدل های آیفون 14
  • تمامی مدل های آیفون 13
  • تمامی مدل های آیفون 12
  • تمامی مدل های آیفون 11
  • آیفون XS و XS Max
  • آیفون XR
  • آیفون SE (نسل دوم و سوم)

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید