هر آنچه از گوشی گلکسی اس 25 اولترا می دانیم

    کد خبر :1094196
هر آنچه از گوشی گلکسی اس 25 اولترا می دانیم

گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند سال آینده است. به عنوان جانشین گلکسی اس 24 اولترا، انتظار می‌رود چندین پیشرفت و نوآوری به همراه داشته باشد.

بازتاب-در اینجا خلاصه‌ای از آخرین اطلاعات و شایعات در مورد پرچمدار نهایی بعدی سامسونگ است.

طراحی و نمایشگر

سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا با ابعاد 162.8 در 77.6 در 8.2 میلیمتر یکی از باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال 2025 است. از نظر وزن، گفته می‌شود که از Pixel 9 Pro XL سبک‌تر است که 221 گرم وزن دارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که وزن آن بین 210 تا 220 گرم باشد. طراحی آن که توسط @UniverseIce و @OnLeaks به بیرون درز کرده است، دارای جلو و عقب مسطح، با پوشش شیشه‌ای، کناره‌های تیتانیومی و گوشه‌های منحنی برای بهبود راحتی است. با این حال، از نظر ظاهر، دستگاه تفاوت قابل توجهی با Galaxy S24 Ultra نخواهد داشت.

انتظار می‌رود این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.86 اینچی تخت AMOLED با حاشیه‌های باریک‌تر از مدل قبلی خود باشد که ظاهر براق آن را افزایش می‌دهد. این صفحه نمایش احتمالا از وضوح 2K و نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. گلکسی اس 25 اولترا با محافظ گوریلا گلس و مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، نوید ساختی بادوام و پریمیومی را می‌دهد و آن را در خط تولید سامسونگ برجسته می‌کند.

هر آنچه از گوشی گلکسی اس 25 اولترا می دانیم

عملکرد

انتظار می‌رود گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ از اسنپدراگون 8 نسل 4 که به صورت سفارشی طراحی شده برای گلکسی قدرت بگیرد. تراشه مذکور چیزی نیست جز یک نسخه اورکلاک شده از اسنپدراگون 8 نسل 4. در حالی که هیچ اطلاعات مشخصی در مورد رم و پیکربندی ذخیره‌سازی دستگاه وجود ندارد، به نظر می‌رسد که دستگاه با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5x و بالاتر در دسترس خواهد بود. همچنین به 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 مانند S24 Ultra بسنده خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ تغییری در ظرفیت باتری یا قابلیت شارژ وجود نخواهد داشت. بنابراین، مانند نسل قبلی مدل‌های اولترا، S25 Ultra دارای یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی است. البته این دستگاه از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم دوربین

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد دوربین سلفی گلکسی اس 25 اولترا در دسترس نیست و نشان می‌دهد که ممکن است دوربین 12 مگاپیکسلی نسل قبلی خود را حفظ کند. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که این دستگاه ممکن است دوربین‌های تله فوتو اولیه و پریسکوپ را از S24 Ultra به ارث برده باشد. بنابراین، انتظار می‌رود سیستم دوربین عقب  آن دارای یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر باشد. هر دو دوربین از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی خواهند کرد.

ارتقای عمده احتمالاً در بخش دوربین‌های تله فوتو و فوق عریض دیده می‌شود. گزارش اخیر نشان داد که S25 Ultra دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض خواهد بود که توسط سنسور تصویر 1/2.52 اینچی، سایز پیکسل 0.7 میکرومتر و دیافراگم F1.9 پشتیبانی می‌شود. با پشتیبانی از فوکوس خودکار، لنز فوق عریض ممکن است به کاربران اجازه دهد عکس‌های ماکرو بگیرند. علاوه بر این، انتظار داریم که از فیلمبرداری 4K در 60 فریم بر ثانیه و 8Kدر 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. تا جایی که به دوربین تله فوتو مربوط می‌شود، ممکن است وضوح 50 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال تا 3 برابر و پشتیبانی از OIS را ارائه دهد.

نرم افزار و سایر امکانات

سامسونگ معمولاً نسخه‌های جدید One UI خود را در کنار جدیدترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود معرفی می‌کند. بنابراین، انتظار می‌رود سری S25 با اندروید 15 مبتنی بر One UI 7 عرضه شود. انتظار می‌رود نسخه جدید One UI انیمیشن‌های جدید، آیکون‌های سیستم جدید، رابط پس‌زمینه جدید، پشتیبانی از پوشه‌های بزرگ‌تر، ویژگی‌های جدید Galaxy AI را به همراه داشته باشد. بیشتر امیدواریم مانند سری گلکسی اس 24، سری اس 25 نیز تا 7 سال ارتقاء سیستم عامل و 7 سال بروزرسانی امنیتی دریافت کند.

با توجه به برند Ultra، انتظار داریم Galaxy S25 Ultra از قلم S Pen پشتیبانی کند. با این حال، مشخص نیست که آیا این قلم ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند یا خیر. نوع چینی دستگاه از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. این احتمال وجود دارد که نسخه جهانی از اتصال ماهواره‌ای نیز پشتیبانی کند.

هر آنچه از گوشی گلکسی اس 25 اولترا می دانیم

شایعات گلکسی اس 25 نوت

انتظار می‌رود مجموعه گلکسی اس 25 شامل سه دستگاه مانند گلکسی اس 25، گلکسی اس 25 پلاس و گلکسی اس 25 اولترا شود. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از تغییر نام S25 Plus به Galaxy S25 Pro است. بالعکس، امکان تغییر نام S25 Ultra به Galaxy S25 Note وجود دارد.

زمان عرضه گلکسی اس 25 اولترا

سامسونگ از سری گلکسی اس 24 در ژانویه 2024 رونمایی کرد. بنابراین، گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که سری گلکسی اس 25 می‌تواند در ژانویه 2025 عرضه شود. در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد قیمت سری S25 وجود ندارد.

نکته پایانی

سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا در حال تبدیل شدن به یک پرچمدار مورد انتظار برای سال 2025 است. با طراحی شیک، وزن کم، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 فور گلکسی و ارتقاهای چشمگیر دوربین، سامسونگ قصد دارد استاندارد جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. گنجاندن یک دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی و قابلیت‌های فیلمبرداری پیشرفته، تعهد سامسونگ را به برتری دوربین برجسته می‌کند. علاوه بر این، معرفی مورد انتظار One UI 7 مبتنی بر اندروید 15 تجربه کاربری یکپارچه و غنی از ویژگی‌ها را تضمین می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید