هر آنچه از بی ام و ایکس 3 مدل 2025 می دانیم

برکسی پوشیده نیست که برند بی ام و از تولیدکنندگان مطرح و معتبر خودرو بوده که هر سال نسل جدیدی از اتومبیل‌های شاسی بلند، سدان، کوپه و برخی دیگر را معرفی می‌کند.

بازتاب-باید بیان داشت که ایکس 3 یکی از محبوب‌ترین خودروهای بی ام و به شمار می‌رود. ایکس 3 مدلی میان ایکس 1 کوچک و ایکس 5 بزرگ‌تر است. در حقیقت پس از سدان سری 3 از نظر نام در رتبه دوم قرار دارد و 20 سال است که در ایالات متحده به فروش می‌رسد.

نخستین X3 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2003 پیش از فروش در ماه‌های پس از آن به نمایش درآمد و در سال 2008، پانصدهزارمین X3 از خط تولید خارج شد. بنابراین، سه نسل از این مدل می‌گذرد و تاکنون فیس لیفت‌هایی هم دریافت کرد. BMW پیشتر تأیید کرده که X3 جدید در سال 2024 معرفی می‌شود، با برنامه‌هایی برای گزینه‌های پلاگین و هیبریدی ملایم و همچنین iX3 تمام الکتریکی با استفاده از پلتفرم اختصاصی BMW Neue Klasse EV. از سال گذشته تعدادی عکس جاسوسی از X3 جدید تحت استتار هم در جاده‌های عمومی و هم در پیست منتشر شده است. مدل‌های قدرتمندتر M اسپورت و M نیز در موارد متعددی در نوربرگرینگ ددیده شده‌اند.

به سختی می‌توان گفت که X3 2025 دقیقاً چه طراحی دارد، اما نشانه‌هایی وجود داشته که این مدل نسل چهارم ممکن بوده کمی بزرگ‌تر از نسخه فعلی باشد. به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو در برخی از نمونه‌های اولیه X3 باریک‌تر از مدل فعلی هستند، در حالی که جلوپنجره کلیوی احتمالاً بزرگ‌تر می‌شود، همانطور که اکثر جلوپنجره‌های BMW چنین بودند. پیشتر رندرهایی از این شاسی بلند میان سایز منتشر شده که پیش درآمدی از محصول آینده برند باواریایی محسوب می‌شود و قطعا خواهد توانست موردتوجه قرار گیرد.

 

 ایکس 3 مدل 2025

 

چه نوع فناوری خواهد داشت؟

X3 2025 قرار است همان سیستم سرگرمی موجود در جدیدترین محصولات BMW را داشته باشد. عکس‌های جاسوسی نمونه اولیه X3 را با همان صفحه نمایش بزرگ معمول در BMW‌های مدرن را نشان می‌دهند که با یک صفحه لمسی مرکزی و کلاستر دیجیتالی مربوطه تکمیل می‌شود.

سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8.5 به تازگی در برخی خودروها عرضه شده است، بنابراین بعید بوده که X3 سیستم جدید iDrive 9 را دریافت کند. iDrive 9 ب ام و اولین سیستم غیر مبتنی بر لینوکس است که نویدبخش ارتقای بزرگی نسبت به سیستم iDrive 8 و 8.5 فعلی محسوب می‌شود.

 

در زیرکاپوت آن چه چیزی قرار دارد؟

BMW در X3 2025 گزینه های پیشرانه متعددی را ارائه خواهد کرد. احتمالاً مدل پایه چیزی شبیه به موتور 2 لیتری هیبریدی ملایم و توربوشارژ موجود در X1 M35i که اخیراً معرفی شده، خواهد داشت که 312 اسب بخار قدرت دارد، در حالی که مدل شایعه شده M40 یا M50 احتمالاً از هیبریداسیون کامل استفاده می‌کند. این نسخه باید بیش از 400 اسب بخار قدرت داشته باشد. همچنین توجه داشته باشیدکه BMW در حال حذف نشان “i” از مدل‌های گازی آینده است.

X3 M بعدی قرار بوده قدرتمندترین نمونه تا به امروز باشد. حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه کاملا الکتریکی است. همچنین تایید شده که یک مدل پلاگین هیبریدی با فکر کارآمد پس از توقف تولید در سال 2021 به خط تولید ایالات متحده باز خواهد گشت. BMW اعلام کرد که این محصول در آفریقای جنوبی برای صادرات جهانی ساخته خواهد شد.

BMW iX3 برقی نیز زنده خواهد ماند، اما با پلتفرم جدید. این شاسی بلند الکتریکی معماری فعلی CLAR مورد استفاده در مدل‌های گازی پلتفرم اختصاصی BMW Neue Klasse EV را کنار خواهد گذاشت. این امر موجب بهبود عملکرد خودرو آینده خواهد شد.

 

 ایکس 3 مدل 2025

 

شاسی بلند آینده چه قیمتی دارد؟

تعیین دقیق قیمت بی‌ام‌و X3 2025 دشوار است، اما انتظار می‌رود که قیمت آن نسبت به نسخه فعلی افزایش یابد، چیزی نزدیک به 50000 دلار برای مدل پایه. ب‌ام‌و X3 sDrive30i فعلی از 47195 دلار با هزینه مقصد 995 دلار شروع می‌شود، در حالی که قیمت M40i بیش از 61995 دلار و X3M بیش از 75395 دلار است.

اگر ب ام و X3 2025 را حدود 50000 دلار قرار دهد، قیمت آن در کنار برخی از گزینه‌های فعلی رقابتی محسوب می‌شود. مرسدس بنز GLC 300 مدل 2023 از 48250 دلار شروع می‌شود، آئودی Q5 از 45990 دلار  و جنسیس GV70 با قیمت 44275 دلار مقرون به صرفه‌ترین در بین این دسته است.

 

نسل بعدی کجا تولید می‌شود؟

ب ام و بسته به بازار به ساخت X3 در چندین کارخانه سراسر جهان ادامه خواهد داد. این لیست شامل کارخانه اسپارتانبورگ در ایالات متحده، راسلین در آفریقای جنوبی، BBA در چین و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

 

 ایکس 3 مدل 2025

 

چه زمانی این مدل را خواهیم دید؟

به گفته بی ام و X3 جدید در سال 2024 معرفی می‌شود. دقیقاً چه ماه هنوز مشخص نشده، اما شاسی بلند جدید باید در تابستان و قبل از اینکه اواخر همان سال به فروش برسد، معرفی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید