هجدهمین نشست شورای عالی مدیران بانک صادرات ایران؛ تأکید بر مدیریت ریسک و نهضت بازاریابی

    کد خبر :1166601
هجدهمین نشست شورای عالی مدیران بانک صادرات

هجدهمین نشست شورای عالی مدیران بانک صادرات ایران با محوریت بررسی عملکرد شعب و واحدهای ستادی در نیمه نخست سال و ترسیم سیاست‌های اجرایی برای شش‌ماهه دوم، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی، مدیرعامل بانک، در این نشست ضمن قدردانی از تلاش همکاران صف و ستاد، استمرار بهبود شاخص‌های عملیاتی بانک را در گرو پایبندی به استراتژی‌های کلان و توجه به روندهای آتی صنایع و بخش‌های اقتصادی کشور دانست. او با مرور آمار عملکرد مناطق و استان‌ها، رهنمودهای لازم را برای ادامه مسیر ارائه کرد.

سیفی با هشدار نسبت به تبدیل تعهدات به تسهیلات و افزایش مطالبات مشکوک‌الوصول، بر ضرورت مدیریت ریسک اعتباری تأکید کرد و گفت: «راهبرد بانک صادرات در سال ۱۴۰۴، حفظ و ارتقای جایگاه سوم شبکه بانکی کشور در مجموع منابع ریالی و ارزی است.»

مدیرعامل بانک صادرات همچنین با اشاره به افزایش نرخ بهره در برخی بسترهای تأمین مالی جمعی تا ۶۰ درصد، رشد مداوم بهای تمام‌شده پول در شبکه بانکی را چالشی جدی توصیف کرد و افزود: «فاصله بهای تمام‌شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات در بانک باید افزایش یابد تا هزینه‌های بانک قابل مدیریت باشد.»

او بر ضرورت کنترل منابع گران‌قیمت، رعایت نسبت مصارف به منابع و تلاش مضاعف برای وصول مطالبات تأکید کرد و گفت: «تعهدات، باید در سررسید تسویه شوند و نباید به تسهیلات تبدیل گردند، زیرا چنین اقدامی دور زدن الزامات نقدینگی بانک است.»

هجدهمین نشست شورای عالی مدیران بانک صادرات

مدیرعامل بانک صادرات با حمایت از برنامه «نهضت بازاریابی» معاونت بانکداری جامع، توان تصمیم‌گیری مدیران و رؤسای شعب را کلید بهبود وضعیت منابع و جذب مشتریان جدید دانست. این طرح در پنج مرحله و سه محور اصلی پیگیری خواهد شد: جذب مشتریان تازه، فعال‌سازی حساب‌های راکد و کم‌کارکرد، و مدیریت ویژه مشتریان شرکتی منتخب. همچنین در این چارچوب، استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ صادراتی برای توسعه سهم بازار ارز بانک پیش‌بینی شده است.

سیفی در ادامه با اشاره به تغییرات نظام بانکداری جهانی و افزایش رقابت‌ها تأکید کرد: «هر پلتفرم غیررقابتی در حوزه بانکداری غیرحضوری حذف خواهد شد و در بانکداری حضوری نیز باید الگوهای مدیریتی و رفتاری خود را اصلاح کنیم.»

او سرمایه انسانی را اصلی‌ترین دارایی بانک دانست و فروش اموال مازاد را برای پیشگیری از جریمه‌های تکلیفی الزامی خواند. همچنین بر لزوم تکریم مشتریان تأکید کرد و گفت: «تا زمانی که فرهنگ مشتری‌مداری در بانک نهادینه نشود، پایداری در منابع حاصل نخواهد شد.»

این نشست با حضور اعضای هیئت‌مدیره، هیئت‌عامل، معاونان و مدیران ارشد بانک برگزار و همزمان از طریق وب‌کنفرانس برای مدیران شعب سراسر کشور پخش شد. در ابتدای جلسه نیز علی سرزعیم، اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی، گزارشی از وضعیت اقتصاد کلان کشور ارائه داد و به تحلیل شرایط تولید، بازار ارز، نرخ بهره و تورم پرداخت. او همچنین نقش صادرات نفت، صنایع، کشاورزی و سایر بخش‌ها در تولید ناخالص داخلی و چشم‌انداز آینده آنها را تشریح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید