نگاهی عمیق به فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۱۹

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۲۷
    کد خبر :585858

فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۱۹ یکی از برترین هاچ بک‌های اسپرت بازار جهانی است که در ادامه نگاهی عمیق به این خودرو خواهیم پرداخت.

نسل هفتم فولکس واگن گلف این روزها محبوبیت زیادی در بازار دارد. قوی‌ترین مدل این خودرو با نام گلف R یکی از توانمندترین هاچ‌بک‌هایی است که امروز در بازار حضور دارد. فولکس واگن گلف R را باید خودرویی دانست که در عین داشتن سادگی و کاربردی بودن مدل‌های عادی گلف، توانایی‌های حرکتی در حد خودرویی اسپرت را هم ارائه می‌دهد و این تلفیق خوب کارایی و عملکرد را باید اصلی‌ترین نکته‌ی بارز گلف R بدانیم. نسخه R در میان مدل‌های گلف در جایگاهی بالاتر از GTI قرار می‌گیرد.

گلف R از پیشرانه‌ی نام آشنای EA888 استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو از سری TSI می‌تواند ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته قدرت این مدل در سال‌های قبل ۳۰۶ اسب‌بخار بود ولی برای تطابق با استانداردهای آلایندگی جدید اروپا، فولکس واگن ناچار شده تا مقداری توان پیشرانه را کاهش دهد. در مدل ۲۰۱۹ گلف R برای انتقال نیرو به چرخ‌ها از جعبه‌دنده‌ی دوکلاچ هفت سرعته استفاده شده است و این خودرو دیگر با جعبه‌دنده‌ی دستی قابل خریداری نیست.

صدای تولیدی پیشرانه‌ی گلف R به‌خصوص در نسخه‌هایی که به کیت اگزوز سفارشی Akrapovic مجهز هستند، بسیار جذاب است و از این لحاظ مابین هیوندای i30N و آئودی S3 قرار می‌گیرد.

جعبه‌دنده DSG به‌کار رفته در این هاچ‌بک، را پیش‌تر در بسیاری از محصولات فولکس واگن دیده بودیم. این جعبه‌دنده با وجود سرعت عمل بسیار سریع، گاها در معکوس‌گیری‌ها از خود تأخیر نشان می‌دهد. جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی فولکس گلف یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار بود که حذف آن از مدل جدید گلف R، برای بسیاری از علاقه‌مندان ناامید‌کننده خواهد بود.

پیشرانه‌ی EA888 انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در انواع مختلفی از محصولات گروه فولکس واگن شامل پورشه ماکان و سئات آتکا نیز استفاده شده است. فولکس واگن در مدل‌های مختلف تنها به تغییر تنظیمات پیشرانه بسته به کلاس و شاسی خودرو می‌پردازد.

در فولکس واگن گلف R از کمک فنرهای فعال در کنار رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی استفاده شده است که تأثیر مثبتی روی فرمان‌پذیری گذاشته‌اند. با وجود رینگ و لاستیک بزرگ، اما در شرایط رانندگی در حالت نرم، سواری خودرو همچنان خوب و راحت است و در عین حال بدنه حرکات زیادی ندارد.

درون کابین گلف R شباهت زیادی با سایر خانواده‌ی گلف دارد. در مقابل راننده به‌جای پنل معمولی از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با وضوح بالا استفاده شده است. یک نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی نیز روی داشبورد وجود دارد که امکاناتی مانند سیستم صوتی و رهیاب ماهواره‌ای را درون خود جای داده است. همانند قبل، گلف R به سیستم انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی هم مجهز است و حتی امکان شخصی‌سازی حالت رانندگی هم وجود دارد.

یکی از اصلی‌ترین نکات در خصوص گلف R، دو شخصیتی بودن آن است. در حالت معمولی، گلف R خودرویی بسیار نرم، راحت و با قابلیت استفاده‌ی روزمره است. حتی با قرار دادن حالت رانندگی در وضعیت Eco نیز تبدیل به خودرویی اقتصادی شده و مصرف سوخت آن تا ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

اما با قرار دادن آن در حالت اسپرت، گویی خودرویی مسابقه‌ای در اختیار دارید و جعبه‌دنده بهترین واکنش‌ها را از خود نشان می‌دهد. سیستم چهارچرخ محرک نیز بهترین چسبندگی ممکن را فراهم می‌کند تا هیچ مشکلی در عبور از پیچ‌ها نباشد. استفاده از کمک فنرهای فعال در این مدل ایده‌ای بسیار هوشمندانه بود. به‌خصوص با توجه به ابعاد بزرگ رینگ‌ها نیاز به چنین سیستم بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

پکیج سفارشی Performance Package ترمزهای قوی‌تر، رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد و چند تفاوت ظاهری کوچک به گلف R اضافه می‌کند.

قیمت پایه‌ی گلف R حدود ۳۴ هزار پوند (حدود ۴۱ هزار دلار) است. دریافت بسته‌ی پرفورمنس شامل ترمزهای قوی و رینگ‌های ۱۹ اینچی روی این خودرو ۲۳۰۰ پوند (۲۸۰۰ دلار) هزینه‌ی اضافی را در بر خواهد داشت و سیستم اگزوز نیز به‌تنهایی ۲۹۷۵ پوند (۳۶۰۰ دلار) قیمت دارد. سفارش تمامی آپشن‌ها می‌تواند قیمت این هاچ بک را تا نزدیک ۵۰ هزار پوند (۶۰ هزار دلار) افزایش دهد. گلف R به‌صورت استاندارد به رینگ‌ها ۱۸ اینچی مجهز است و انتخاب رینگ‌های بزرگ‌تر بسته به نوع رینگ می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی را در بر داشته باشد.

تودوزی چرمی نیز در این خودرو به‌صورت سفارشی است و در رنگ‌های مشکی و خاکستری قابل انتخاب است. از امکانات استاندارد گلف R باید به کروز کنترل هوشمند، چراغ‌های LED، کیلومترسنج دیجیتالی و سیستم رهیاب ماهواره‌ای اشاره کرد. فولکس واگن سیستم دینامیکی کنترل شاسی را به‌صورت سفارشی روی این مدل عرضه می‌کند.

فولکس واگن گلف R را باید خودرویی متعادل بین خودروهای اسپرت و روزمره دانست. اصلی‌ترین رقیب این خودرو هوندا سیویک تایپ R است. آئودی S3 نیز دیگر رقیب گلف R است اما در حقیقت آن را باید همان گلف R با تجهیزات بیشتر بدانیم. قیمت پایه‌ی آئودی کمی از فولکس واگن بیشتر است ولی گلف R با وجود قیمت کم‌تر رانندگی لذت بخش‌تری دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید