نگاهی به لندکروزر 2024؛ اسطورهای که به یک SUV روزمره تبدیل شده است
بازتاب– در دنیای امروز، نوستالژی یکی از عوامل کلیدی جذابیت خودروهای آفرود است. کافی است به موفقیت خودروهایی مانند جیپ و برونکو نگاه کنید تا تأثیر این روند در صنعت خودروسازی را ببینید. تویوتا نیز با درک این واقعیت، تصمیم گرفته است لندکروزر را در سال 2024 دوباره به بازار عرضه کند. بازگشت این خودرو در زمان حاضر، همراستا با موج نوستالژی کنونی، یک تصمیم تجاری هوشمندانه به نظر میرسد؛ هرچند به نظر میرسد نوستالژی تنها عاملی است که به موفقیت آن کمک میکند.
اگرچه لندکروزر همواره به عنوان نماد خودروهای آفرود شناخته شده، مدل 2024 تا حد زیادی از ویژگیهای اسطورهای نسخههای قدیمی فاصله گرفته است. این خودرو با وجود عملکرد مناسب در مسیرهای آفرود، از نظر طراحی و حس کلی، به سختی با مدلهای پیشین خود قابل قیاس است.
طراحی و ویژگیهای لندکروزر 2024
با توجه به حضور گسترده تویوتا در بازار کراساوورها و SUVها، لندکروزر جدید یکی از چندین گزینه موجود در سبد این شرکت است. این مدل، که بر اساس معماری TNGA-F طراحی شده، در دو نسخه ارائه میشود: مدل پایه 1958 با چراغهای گرد و نسخههای بالاتر با چراغهای مستطیلی. طراحی جعبهای شکل خودرو، بهویژه از نمای پشتی، جذابیت خاصی دارد، اما برای جلوهای واقعاً متمایز، نیاز به تایرهای بزرگتر و ارتفاع بیشتر احساس میشود—تغییراتی که اغلب مالکان به آن میپردازند.
کابین: ترکیبی از امکانات مدرن و کمبودهای محسوس
کابین لندکروزر ترکیبی از امکانات مدرن و نقاط ضعف است. نمایشگر دیجیتال استاندارد در همه نسخهها وجود دارد و اندازه آن از 8 اینچ در مدل پایه تا 12.3 اینچ در نسخههای پیشرفتهتر متغیر است. سیستم صوتی پایه با شش بلندگو ارائه میشود، اما برای دسترسی به سیستم صوتی پیشرفته JBL با 14 بلندگو، باید مبلغ 4,600 دلار پرداخت کنید. با وجود حذف ردیف سوم صندلیها، فضای کافی برای چهار بزرگسال و یا پنج نفر به همراه کودکان فراهم شده است. از امکانات جذاب کابین میتوان به جا لیوانی و درگاههای USB-C در بخش بار اشاره کرد.
عملکرد و تجربه رانندگی
پیشرانه هیبریدی 2.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو با قدرت 326 اسب بخار و گشتاور 465 نیوتنمتر، بر روی کاغذ توانمند به نظر میرسد، اما در عمل هیجان زیادی به راننده منتقل نمیکند. تجربه رانندگی در جادههای شهری نرم و یکنواخت است و سیستمهای کمکی مانند کنترل حرکت در شیب و تنظیم شرایط مسیر، عملکرد آفرود را بهبود میبخشند. با این حال، لندکروزر بیشتر به عنوان یک SUV آرام و اقتصادی احساس میشود تا یک خودروی آفرود هیجانانگیز.
مقایسه با لکسوس GX و رقبا
در مقایسه با لکسوس GX، لندکروزر در جادهها تجربه رانندگی ضعیفتری ارائه میدهد، هرچند در مسیرهای آفرود بهتر عمل میکند. با این حال، رقبا مانند جیپ رانگلر و فورد برونکو در بسیاری از زمینهها، از جمله طراحی و کارآیی، عملکرد بهتری دارند.
نسخهای آرام از افسانه لندکروزر
لندکروزر 2024، اگرچه امکانات مناسبی ارائه میدهد، نمیتواند جایگاه افسانهای نسخههای قبلی را احیا کند. این مدل بیشتر شبیه یک نسخه اقتصادیتر و سبکتر از لندکروزرهای قدیمی است و برای کسانی طراحی شده که به دنبال یک SUV آرام و مدرن با قابلیتهای آفرود مناسب هستند، نه یک خودروی آفرود واقعی و اسطورهای.