نعمت زاده: نیاز به ۸تا ۱۰هزار واگن در کشور
در مراسم امضای توافق نامه تاسیس شرکت مشترک همکاری بین ایدرو، آلستوم فرانسه و شرکت ایریکو تاکید شد که با توجه به نیاز ۸ تا ۱۰ هزار واگن در کشور حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه مشکل تامین این تعداد دستگاه حل میشود.
محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای توافق نامه تاسیس شرکت مشترک همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، آلستوم فرانسه و شرکت ایریکو (شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان) با اشاره به این که علی رغم رکود سالهای اخیر صنایع کشور تدبیر دولت یازدهم و سیاستهای صنعتی کشور در برنامه ششم توسعه صنایع ریلی جزو اولویتها قرار گرفته است، اظهار کرد: سهم حمل و نقل ریلی با وجود تاکیدات بسیار از ابتدای انقلاب همواره ناچیز بوده و با توجه به نیاز صنعتی و معدنی کشور باید توسعه صنایع ریلی در دستور کار قرار گیرد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،وی ادامه داد: این مساله مهم به ویژه با آغاز پروژههای مترو در هفت کلانشهر کشور حائز اهمیت است که یکی از نیازمندیهای اولیه آنها واگن خواهد بود، بنابراین با توجه به اعتماد شورای اقتصاد به ایدرو مدیریت پروژه ۲۰۰۰ واگن مترو به این سازمان واگذار شده است و با افزایش توانمند سازی داخلی از طریق مشارکتهای بین المللی به دنبال اجرای این پروژه هستیم.
همچنین منصور معظمی – رئیس هیات عامل ایدرو – در مراسم امضای توافق نامه تاسیس شرکت مشترک همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، آلستوم فرانسه، شرکت ایریکو، اظهار کرد: مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت برای توسعه صنعت ریلی مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت ۲۰۰۰ واگن مترو به تصویب رسید که ایدرو به عنوان مجری طرح برگزیده شد.
وی ادامه داد: قرار است با امضای این قرارداد همکاری سه جانبه، مشکل واگنهای شهری و حومه حل شود و باید بدانیم که بین هشت تا ۱۰ هزار واگن در کشور مورد نیاز است که یکی از مشکلات فعلی نبود توان ساخت داخل با استفاده از منابع مالی و دستیابی به آخرین فناوریهای روز است.
رئیس هیات عامل ایدرو با بیان این که پس از برجام شرکتهای مختلف خارجی برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کردند و همین موضوع فرصت مناسبی برای کشور است تا به ارتقاء توان تولید داخلی بپردازد، گفت: علاوه بر این قرارداد دیگری نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش واگنهای مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی منعقد میشود که میتوانیم حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه مشکل تامین واگن در کشور را حل کنیم.