نسخه وب واتساپ فیلتر شد؟/ وزارت ارتباطات: اختلال فنی است

    کد خبر :747501

از روز گذشته نسخه وب و دسکتاپ شبکه اجتماعی واتساپ از دسترس خارج شده است و کاربران نمی‌توانند از طریق وب و دسکتاپ وارد این اپلیکیشن شوند.

این در حالی است که برخی از کاربران می‌توانند با استفاده از فیلترشکن به نسخه وب واتساپ خود دسترسی پیدا کنند. همین موضوع گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال فیلترینگ نسخه وب واتساپ را تقویت کرده است.

این عدم دسترسی فقط مختص وب بوده و کاربران به راحتی تا این لحظه می‌توانند از نسخه تحت موبایل آن استفاده کنند.

تصویری که کاربران واتساپ برای ورود به نسخه وب، با آن مواجه می‌شوند

 

 

کاربران در توئیتر نسبت به عدم دسترسی به نسخه وب واتساپ واکنش‌های متفاوتی داشتند. یکی از کاربران نوشت: «فکر کنم خبر خوب روحانی همین از دسترس خارج شدن واتساپ بود.» کاربر دیگری نوشت: «کاش مسئولین سریعتر یه اطلاع بدن که چه بلایی سر نسخه وب واتساپ اومده! اگر فیلتر شده بگید ما طاقتش رو داریم. آب از سرما گذشته» برخی دیگر از کاربران هم با توییت‌هایی مشابه، درخواست کردند که مسئولین نسبت به این عدم دسترسی اطلاع رسانی کنند و جزئیات آن را اعلام کنند.

برخی از مسئولین وزارت ارتباطات، خبر فیلترینگ واتساپ را رد کرده و معتقدند ممکن است این یک مشکل سروری و جهانی باشد.

«حمید احمدیان» مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات در گفتگو با رویداد‌۲۴ در این باره گفت: فیلترینگ واتساپ در برنامه نیست و احتمال زیاد این یک مشکل فنی است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز نسبت به این اختلال واکنش نشان داد و در بخش استوری اکانت اینستاگرام خود نوشت: مشکل نسخه وب و دسکتاپ این نرم‌فزار، از سمت سرورهای آن است و ارتباطی به شبکه ایران ندارد. به طور مشخص ترافیک این نرم‌افزار که از سمت شرکت آمازون ارائه می‌شود دچار اشکال است. همکارانم در حال پیگیری هستن اما هنوز از سوی آتها زمانی برای رفع مشکل اعلام نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید