نسخه‌ی مبتنی بر وب ویندوز 12 در دست ساخت است

    کد خبر :1024093
ویندوز 12

ویندوز 11 در سال‌های اخیر منتشر شد و اکنون مایکروسافت مشغول توسعه سیستم عامل نسل بعدی خود بوده که با ویژگی‌های کاربردی همراه می‌شود.

بازتاب-گفته شده مایکروسافت مشغول توسعه نسخه جدیدی از ویندوز 12 مبتنی بر وب است. گفته شده این نوع جدیدی برای رقابت با کروم بوده و بیشتر برای بخش آموزشی تدارک دیده شده است.

ویندوز 12 متمرکز بر وب جایگزین تجربه دسکتاپ سنتی Win32 نمی‌شود اما نسخه مدرن، ماژولار و سبک‌تری از ویندوز را برای دستگاه‌های آموزشی ارزان رقم خواهد زد. شرکت ردموندی پیشتر در یک یادداشت داخلی تأیید کرده بوده که در حال تشکیل تیم جدیدی به نام «ویندوز و تجربه وب» برای توسعه نسل‌های بعدی ویندوز و محصولات وب است.

فهرست‌های شغلی این تیم تأیید کرده که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای مواردی به شرح زیر است:

«تعریف و ارائه نسل بعدی تجربیات و برنامه‌های کاربردی ویندوز است که در سرتاسر Client و Cloud قرار دارند».

ویندوز 12

علاوه بر این، با توجه به Windows Latest، انتظار داریم که نسخه مبتنی بر وب ویندوز 12 به شدت به Microsoft Edge و هوش مصنوعی وابسته است. برای مثال، طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال بررسی روش‌هایی جهت استفاده از هوش مصنوعی برای هوشمندتر کردن مایکروسافت اج و درک محتوای وب و رفتارهای کاربر است.

پیش بینی شده این ادغام به طور قابل توجهی بر توسعه ویندوز 12 تاثیرگذار باشد. مایکروسافت در سال‌های اخیر روی مدرن‌سازی ویندوز و جداسازی لایه‌های مؤلفه آن فعالیت کرده تا بتواند نسخه سبک‌تری از سیستم عامل ایجاد کند. یکی از نمونه‌های این کار ویندوز 10 ایکس بوده که قرار بود رقیبی برای سیستم عامل کروم به شمار رود.

با این حال، ویندوز 10 ایکس هرگز منتشر نشد و در مرحله آزمایشی باقی ماند، زیرا مایکروسافت آن را سیستم عامل مناسبی برای انتشار نمی‌دانست. در هر صورت، انتظار رفته ویندوز 12 مبتنی بر وب سال 2024 از راه برسد. باید دید که مایکروسافت چه ویژگی‌ها و پیشرفت‌های دیگری را در نسخه جدید ارائه خواهد کرد، اما واضح بوده که این شرکت برای رقابت با سیستم‌عامل کروم در آموزش کاملا جدی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید