نحوه دریافت وام سهام عدالت

    کد خبر :1074776
وام سهام عدالت

از سال 99 ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت انجام شده است. براساس این طرح، دارندگان سهام عدالت می‌توانند به اندازه 50 درصد ارزش روز سهام عدالت خود اعتبار دریافت کنند. به عبارتی دیگر، دارایی سهام عدالت پشتوانه صدور کارت اعتباری برای هر فرد خواهد بود. این وام بدون ضامن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

متقاضیان باید حتما دارای سهام عدالت باشند، پس از آن می‌توانند با مراجعه به دو بانک عامل(ملی و تجارت) برای دریافت وام اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سهام عدالت

برای دریافت این وام نیاز به جمع‌آوری مدارک خاصی نیست و همان احراز هویتی که توسط سجام انجام می‌شود و سپس به بانک اطلاع داده می‌شود، مبنای دریافت کارت اعتباری است. یعنی یک‌بار برای همیشه احراز هویت انجام شده و با کد بورسی که دریافت شده است دیگر نیاز به مدارک جدیدی نیست.

چطور کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنیم؟

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در گام اول باید وارد سامانه samanese.ir شد. پس از آن وضعیت سهام عدالت بررسی شده و 4 پنجره پیش روی متقاضیان باز می‌شود که عبارت است از: صورت وضعیت دارایی سهام، شماره شبا بانکی، شماره تلفن همراه و آزادسازی سهام عدالت.

مبلغ وام سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ دریافت کارت اعتباری سهام عدالت برای افراد متفاوت است. اما به صورت کلی بسته به سقف ۶۰ درصد ارزش دارای سهام عدالت این وام برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

بازپرداخت تسهیلات سهام عدالت چقدر است؟

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و بانک مرکزی زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات سهام عدالت نیز سه سال است و در صورتی که متقاضیان طی یک ماه، اقساط تسهیلات دریافت شده را بازپرداخت کنند، سود به آن تعلق نخواهد گرفت.

نکته قابل توجه این است که، سهامدارانی که وام ۱۰میلیون تومانی دریافت می‌کنند ۳۶۲ هزار تومان و کسانی که وام ۵ میلیون تومانی می‌گیرند باید ۱۸۱ هزار تومان بابت قسط پرداخت کنند./ اکونگار

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید