گروه ۲۰:

میلیاردرهای جهان باید حداقل ۲ درصد مالیات بر ثروت بپردازند

    کد خبر :1063705
میلیاردرهای جهان مالیات بر ثروت

گروه بیست می‌گوید: ثروتمندان جهان باید حداقل دو درصد از ثروت خود را مالیات بپردازند.

وزرای چهار اقتصاد پیشرو از گروه ۲۰ پیشنهاد کردند که ۳۰۰۰ میلیاردر جهان باید حداقل ۲ درصد مالیات بر ثروت خود که به سرعت در حال رشد است پرداخت کنند تا سالانه ۲۵۰ میلیارد پوند برای مبارزه جهانی علیه فقر، نابرابری و گرمایش جهانی جمع آوری شود.

برزیل، آلمان، آفریقای جنوبی و اسپانیا در نشانه ای از حمایت بین المللی فزاینده از مالیات بر ثروتمندان می گویند: مالیات ۲ درصدی باعث کاهش نابرابری و افزایش بودجه عمومی مورد نیاز پس از شوک های اقتصادی ناشی از همه گیری، بحران آب و هوا و درگیری های نظامی در اروپا و خاورمیانه می شود. آنها خواستار پیوستن کشورهای بیشتری به کمپین آنها هستند و می گویند که مبلغ جمع آوری شده سالانه برای پوشش هزینه تخمینی خسارت ناشی از همه رویدادهای شدید آب و هوایی سال گذشته کافی است.

برزیل ریاست گروه G20 از کشورهای پیشرو توسعه یافته و در حال توسعه را بر عهده دارد و در اوایل سال جاری در نشست وزرای دارایی، مالیات میلیاردرها را در دستور کار قرار داده است. دانیل زوکمن، اقتصاددان فرانسوی، اکنون در حال بررسی جزئیات فنی طرحی است که مجدداً در ماه ژوئن توسط G20 مورد بحث قرار خواهد گرفت. فرانسه از مالیات بر ثروت حمایت می کند و گروه امیدوار است آمریکا با این طرح مخالفت نکند.

تحقیقات آکسفام که در سال جاری منتشر شد نشان داد که افزایش شدید دارایی‌های ثروتمندان در طول و پس از همه‌گیری کووید به این معناست که میلیاردرها در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ۳.۳ تریلیون دلار – یا ۳۴٪ – ثروتمندتر از سال ۲۰۲۰ بودند. در همین حال، یک مطالعه از بانک جهانی نشان داد. که این بیماری همه گیر روند کاهش فقر را متوقف کرده است.

شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید