مکاتبه برای تامین بخشی از نیازهای مالی مدارس شبانه روزی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مکاتبات جدیدی صورت گرفته تا در سال تحصیلی پیش رو نیز بتوانیم فرصتهای خوبی را برای تامین بخشی از نیازهای مالی مدارس شبانه روزی ایجاد کنیم گفت: هم از حیث تامین نیروی انسانی و توجه به حوزه مدیریتی و هم تامین مالی برای دانشآموزان خاص که آنجا درس میخوانند دغدغههایی داریم که برای رفع آنها در تلاشیم.
علیرضا کمرئی، با اشاره به ضرورت محرومیت زدایی از مدارس شبانه روزی اظهار کرد: مدارس شبانه روزی از جمله مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش در مناطق روستایی است و به جهت آنکه وزاتخانه بتواند توجه عادلانه به مناطق مختلف داشته باشد مدارس شبانه روزی همواره در معرض توجه بوده است.
وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته با کمکهایی که از بیرون صورت گرفت سه مرحله تامین مالی برای مدارس شبانه روزی داشتیم و به نظر میرسد مدارس شبانه روزی در مرکز توجه است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مکاتبات جدیدی صورت گرفته تا در سال تحصیلی پیش رو نیز بتوانیم فرصتهای خوبی را برای تامین بخشی از نیازهای مالی مدارس شبانه روزی ایجاد کنیم گفت: هم از حیث تامین نیروی انسانی و توجه به حوزه مدیریتی و هم تامین مالی برای دانشآموزان خاص که آنجا درس میخوانند دغدغههایی داریم که برای رفع آنها در تلاشیم.
کمرئی اضافه کرد: البته تعدادی از مدارس دولتی هم هستند که ضعفهایی دارند و باید به عنوان مدارس لازمالتوجه در صدر برنامههای توسعهای و حمایتی قرار بگیرند.
وی همچنین به اجرای برنامه تعالی مدیریت مدارس اشاره کرد و گفت: برنامه تعالی، الگو و ابزاری مدیریتی برای اداره مدارس است که چندی پیش نیز مورد بازنگری قرار گرفت. توانمندسازی مدیران، تبیین مفهوم مدرسه محوری و تمرکز روی گروههای آموزشی از جمله برنامههایی است که در قالب طرح تعالی دنبال میشود.