موضعگیریها در مورد «روغن پالم» جنبه تبلیغاتی دارد
مدیرکل امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: موضعگیریها در مورد روغن پالم بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارد.
محمدحسین عزیزی مدیرکل امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه موضعگیریها در مورد روغن پالم باعث ایجاد ذهنیتهایی در مردم شده است، اظهار کرد: روغن پالم نیز یک نوع روغن گیاهی است که مصارفت خاص خود از جمله سرخ کردن و در فراوردههای ویژه کاربرد دارد.
وی با تاکید بر اینکه روغن پالم مقاومت حرارتی بالایی دارد، عنوان کرد: از این روغن برای مصارف سرخ کردن مناسبتر بوده و عبارت فاقد روغن پالم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
به گزارش فارس ،مدیرکل امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: یکی از الزامات روغنهای مخصوص سرخکردنی، بالا بودن مقاومت آن در مقابل تجزیه شدن در حرارت بالا است و روغن پالم عملا مقاومت روغنها را نسبت به حرارت بالا میبرد و مواد مضر براثر سوختن آزاد نمیشود، بنابراین روغنهای سرخکردنی دارای پالم به نسبت دیگر روغنها برای سرخ کردن مناسبتر هستند.